... sen har jag också blivit beviljad med UC-risk på 30-35%.
Röd flagga hur menar du?Kreditbetyget är bara en fingervisning.
Jag har blivit nekad en MÄNGD gånger jag haft 0.2% i betyg. Det är bara en indikation.
Har du röd flagga på någon utav övriga sakerna dom kollar på är man ändå rökt. Kreditbetyget säger väldigt lite har jag lärt mig efter 100 sökta lån genom åren![]()
Dina förutsättningar är bättre. Nu är det upp till kreditgivarna att göra bedömning, men rent skralt så räknar man utrymme för lån som disponibel inkomst (dvs lön efter skatt) - schablon för levnadskostnader (säg 14000 kr). Då säger matematiken att din dubbelt så stora inkomst kan stödja lån som är 3x så stort, lite grovt räknat.Jag tror absolut du kommer få erbjudanden. Jag fick samlingslån i juli trots 1,75 mkr belåning, årsinkomst ca 1mkr. Var erbjudanden från Marginalen, resurs bank, och utökning via Collector och Remember.
Vad är villkoren på lånen du har idag? Om de är katastrof så är ju allting bättre.Röd flagga hur menar du?
jag har 435 i inkomst mot 600 i blanco, och vill samla lån för att få bättre ränta, är det ingen chans tror ni?
Du hade bara 385 i inkomst som syns..Röd flagga hur menar du?
jag har 435 i inkomst mot 600 i blanco, och vill samla lån för att få bättre ränta, är det ingen chans tror ni?
Kreditupplysningen visar förra årets inkomst som jag tolkar det. Så skriver han in 435 så kommer han nog behöva stötta upp det genom inkomstkontroll?Du hade bara 385 i inkomst som syns..
Ja det är inte förrän vid 2025 års deklarationsuppgifter kommer in som den högre inkomsten synsKreditupplysningen visar förra årets inkomst som jag tolkar det. Så skriver han in 435 så kommer han nog behöva stötta upp det genom inkomstkontroll?
Ja kanske eller så väljer bankerna att strunta i det hela pga behöva hantera manuelltKreditupplysningen visar förra årets inkomst som jag tolkar det. Så skriver han in 435 så kommer han nog behöva stötta upp det genom inkomstkontroll?