Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mr Koll hackad? Ändring av lag?

en ändring i grundlagen som skyddar folk mot företag som har utgivningsbevis från tingsrätten, typ MrKoll och Lexbase. Jag personligen är inte med där men en polare körde bil på bakfyllan för 5 år sen och hängs ut som värsta brottslingen fortfarande
Vet många som tyvärr man kan se skulder på, men det står givetvis inte omständigheter och anledningar till skulderna utan man ser bra en skuldsatt person.
Eller som du säger att folk har gjort dumma saker år sedan som dom betalar för ännu idag, exempelvis ekobrott, som till följd av spelmissbruk, eller i behov av pengar för att klara sig, även om personen ångrat sig, betalat tillbaks, gjort rätt för sig, så sitter personen där i 5 år och dömd som brottsling för alla att se.

Är det en bra eller dålig grej? Det svarar inte jag på, jag bara undrar mest över hur pass öppet allt kan vara, samma med adress, namn, personnummer etc. Det är inte ökänt att folk beställt varor etc på andras namn hur enkelt som helst just pga att man kan enkelt se folks personnummer inkl 4 sista etc, nu finns förvisso bankId och annat som säkrar lite mer, men ändå.

Det är ju inte klubbat om det inte är 2022 än.
Senast det skulle ändras upptäcktes en smyggrej som skulle påverka insyn rätt mycket, så allt backades. Är inte insatt i läget nu, men är alla 8 partier eniga så går det väl bra även om det måste tas en gång till efter valet.
dom skall ändra grundlagen 2022 så det är ingen bra affärs idé, mer eller mindre klubbat
En grundlag ändrar man ju inte från val till val - detta måste vara historiskt.

Vilka källor är det?
Vet många som tyvärr man kan se skulder på, men det står givetvis inte omständigheter och anledningar till skulderna utan man ser bra en skuldsatt person.
Eller som du säger att folk har gjort dumma saker år sedan som dom betalar för ännu idag, exempelvis ekobrott, som till följd av spelmissbruk, eller i behov av pengar för att klara sig, även om personen ångrat sig, betalat tillbaks, gjort rätt för sig, så sitter personen där i 5 år och dömd som brottsling för alla att se.

Är det en bra eller dålig grej? Det svarar inte jag på, jag bara undrar mest över hur pass öppet allt kan vara, samma med adress, namn, personnummer etc. Det är inte ökänt att folk beställt varor etc på andras namn hur enkelt som helst just pga att man kan enkelt se folks personnummer inkl 4 sista etc, nu finns förvisso bankId och annat som säkrar lite mer, men ändå.
Köp en digital handling från Tingsätten om det behövs funkar väl men det är väl mer sökning på Google man får upp personen på MRKOLL och det står typ DÖMD FÖR BROTT som är det kränkande och som jag inte är fan av… . Men det är ju deras affärs idé

Ser inte riktigt hur man ska kunna motverka det eftersom det är offentliga uppgifter + räcker med att ha serven utomlands så är svensk lagstiftning verkningslös.

En grundlag ändrar man ju inte från val till val - detta måste vara historiskt.

Dom ändras emellanåt, men ganska varsamt. Krävs 2 riksdagsbeslut med mellanliggande val. Går ändra på någon månad.

Jag anser att dessa bolag bara tjänar pengar på människors olycka.
Jag har haft ett gravt spelmissbruk sedan många många år. För snart 12 år sedan gjorde jag något olagligt på mitt jobb för att komma över pengar. Inget jag är stolt över men jag har verkligen sonat det på alla sätt. Jag förlorade min familj, mitt hem och mitt jobb. Vänner försvann och det tog tid att återvinna familjens tillit.
Det är 12 år sedan och jag lever ett helt annat liv idag men ändå finns detta kvar när man söker på mig på dessa bolag.

Hoppas dessa sidor upphör. Tycker inte om dom, och då har jag inget att dölja.

Enda gången de är bra är när man är singel och skall dejta, speciellt för kvinnor. Har en bekant som borde kollat dommar på sin romans, vilket hon inte gjorde... Nu finns hon själv med i en ny dom mot honom.

Hoppas dessa sidor upphör. Tycker inte om dom, och då har jag inget att dölja.
Sidorna kränker folk. Vet en som rökte braj för 5 år sen… bara nått oskyldig blås och åkte dit…… Och kollar man han på MrKoll så det ut som han är Sveriges Clark Olofsson

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp