- Meddelanden
- 799
- Mottagna reaktioner
- 349
- Poäng
- 497
Vet många som tyvärr man kan se skulder på, men det står givetvis inte omständigheter och anledningar till skulderna utan man ser bra en skuldsatt person.en ändring i grundlagen som skyddar folk mot företag som har utgivningsbevis från tingsrätten, typ MrKoll och Lexbase. Jag personligen är inte med där men en polare körde bil på bakfyllan för 5 år sen och hängs ut som värsta brottslingen fortfarande
Eller som du säger att folk har gjort dumma saker år sedan som dom betalar för ännu idag, exempelvis ekobrott, som till följd av spelmissbruk, eller i behov av pengar för att klara sig, även om personen ångrat sig, betalat tillbaks, gjort rätt för sig, så sitter personen där i 5 år och dömd som brottsling för alla att se.
Är det en bra eller dålig grej? Det svarar inte jag på, jag bara undrar mest över hur pass öppet allt kan vara, samma med adress, namn, personnummer etc. Det är inte ökänt att folk beställt varor etc på andras namn hur enkelt som helst just pga att man kan enkelt se folks personnummer inkl 4 sista etc, nu finns förvisso bankId och annat som säkrar lite mer, men ändå.