HejJag fick fakturan cirka 1,5 vecka efter det att lånet betalats ut.
Jag antar att det finns en viss brytningsgräns för förfallodatum och så vidare.
Det jag menar är att om man du tillexempel lånar av dem 28:e maj kan man väl tänka sig att man behöver betala tillbaka 15:e juni dvs cirka 2,5 vecka efteråt.
Men ponera att man lånar och får utbetalt på måndag dvs 6:e juni så lär man ju absolut inte behöva betala 15:e juni, fakturan skapas inte ens så snabbt då lär det vara 15:e juli som man först ska betala.
Gäller att räkna ut vad som är rätt sida av månaden och datumen. Är man ute efter att inte behöva betala tillbaka så tätt inpå borde det rimligast vara så att man ansöker om ett lån i början av en månad enligt mig. Håller någon med?
Jag förstår att du vill ha svar på dina fråga om din faktura men det verkar inte som att någon här kan ge dig ett svar du är nöjd med. Sannolikt är det så att din utbetalning av lånet hade passerat ett spärrdatum, vilket gör att du kommer aviseras för din första betalning den 15/7. Du kommer få en faktura per mail.Visa bilaga 2533Såhär ser det ut för mig,hur ser det ut när fakturan kommit ? Fick pengar utbetalda 30 maj bör jag få fakturan i juni för betalning 15 juni eller nästa månad ? Har mailat och ringt, men inte svar förstås
Ja det bör ju stå på hemsidan när de skickar ut fakturan varje månad, och då får jag väl vänta och se, får jag en påminnelse och jag kan bevisa att de inte skickat ett vanlig faktura så kan jag bestrida den. Och har mailat dem flera gånger kring fakturafrågor och de svarar inte. Så då får jag väl bara vänta och se. Men man bör skriva ut allt detta med fakturering när i månaden fakturan kommer ? Via mail eller hemsida ? Osv. Det verkar olika här, en fick sin faktura på deras hemsida när den loggade in och en via mail och även det bör klargöras hur får man sin faktura ?Jag förstår att du vill ha svar på dina fråga om din faktura men det verkar inte som att någon här kan ge dig ett svar du är nöjd med. Sannolikt är det så att din utbetalning av lånet hade passerat ett spärrdatum, vilket gör att du kommer aviseras för din första betalning den 15/7. Du kommer få en faktura per mail.
Hur fick du din faktura ? Har hört via mail och via hemsida och att man får betala manuellt till ett utländskt konto om man får den via mail och om man får den på hemsidan via trustly verkar också lite konstigt att man fakturerar olika till alla och inte skriver något på hemsidan hur fakturan ska komma via mail eller hemsidan ?Jag fick fakturan cirka 1,5 vecka efter det att lånet betalats ut.
Jag antar att det finns en viss brytningsgräns för förfallodatum och så vidare.
Det jag menar är att om man du tillexempel lånar av dem 28:e maj kan man väl tänka sig att man behöver betala tillbaka 15:e juni dvs cirka 2,5 vecka efteråt.
Men ponera att man lånar och får utbetalt på måndag dvs 6:e juni så lär man ju absolut inte behöva betala 15:e juni, fakturan skapas inte ens så snabbt då lär det vara 15:e juli som man först ska betala.
Gäller att räkna ut vad som är rätt sida av månaden och datumen. Är man ute efter att inte behöva betala tillbaka så tätt inpå borde det rimligast vara så att man ansöker om ett lån i början av en månad enligt mig. Håller någon med?
Fast i detta fall med te x hur man får sin faktura är det inte samma svar. Jag har fått svar från vissa att de får den på mail och vissa via hemsidan, vilket låter konstigt och klart man undrar och alla verkar få fakturan olika och då blir det inte samma svar och sen när företaget är så oseriöst och inte svarar och inte har någon info på sin hemsida är det klart folk frågar och alla svarar olika kring fakturafrågor och när de får sina pengar osv. Då blir det så. Jag tog mitt lån 30 maj och har inte fått någon faktura ännu och det hade varit bra att veta om jag får någon för juni eller ej och sedan om den kommer på mail eller hemsida verkar också vara lotteri, klart man undrar kring detta om man vill göra rätt för sig och betala och inte litar på företaget.Herregud, nu är ju forumet till för att hjälpa varandra och stötta varandra. Men kan folk här också börja med att läsa vad man svarar och faktiskt ta sig tiden att skumma igenom tråden lite?
Känns som att samma frågor ställs om och om igen i denna tråden.
”Hur lång tid tog det för just dig”
”När behöver jag göra det här osv”
”Varför är det så här bla bla”
Och så vidare och så vidare och så vidare
Har också frågat i denna tråd, men sen behöver man ha lite is i magen ibland eller faktiskt läsa svaren. Säger inte detta för att vara elak utan för att jag ser att samma frågor ställs dag ut och dag in angående detta lånet.
Nu är ju deras kundtjänst totalt urusel så jag förstår att man behöver fråga någon som vet, men jag tycker ändå det mesta här framgår. Ändå kommer det nya frågor varenda dag som redan tidigare besvarats.
Fast i detta fall med te x hur man får sin faktura är det inte samma svar. Jag har fått svar från vissa att de får den på mail och vissa via hemsidan, vilket låter konstigt och klart man undrar och alla verkar få fakturan olika och då blir det inte samma svar och sen när företaget är så oseriöst och inte svarar och inte har någon info på sin hemsida är det klart folk frågar och alla svarar olika kring fakturafrågor och när de får sina pengar osv. Då blir det så. Jag tog mitt lån 30 maj och har inte fått någon faktura ännu och det hade varit bra att veta om jag får någon för juni eller ej och sedan om den kommer på mail eller hemsida verkar också vara lotteri, klart man undrar kring detta om man vill göra rätt för sig och betala och inte litar på företaget.
Det blir såhär när kommunikationen är otydlig. Därav tydlig och bra kommunikation i alla lägen och om man får olika svar på samma fråga blir det lite svårt och inte får svar från företaget.Herregud, nu är ju forumet till för att hjälpa varandra och stötta varandra. Men kan folk här också börja med att läsa vad man svarar och faktiskt ta sig tiden att skumma igenom tråden lite?
Känns som att samma frågor ställs om och om igen i denna tråden.
”Hur lång tid tog det för just dig”
”När behöver jag göra det här osv”
”Varför är det så här bla bla”
Och så vidare och så vidare och så vidare
Har också frågat i denna tråd, men sen behöver man ha lite is i magen ibland eller faktiskt läsa svaren. Säger inte detta för att vara elak utan för att jag ser att samma frågor ställs dag ut och dag in angående detta lånet.
Nu är ju deras kundtjänst totalt urusel så jag förstår att man behöver fråga någon som vet, men jag tycker ändå det mesta här framgår. Ändå kommer det nya frågor varenda dag som redan tidigare besvarats.