Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Samma här. Tog ut 10K för en vecka sen, hade pengarna på kontot i samma sekund. Provade att göra ett uttag på 2K igår och upplever samma sak. Det står att pengar ”har skickats” men inga pengar har dykt upp. Har det kanske att göra med att det är röd dag? Å andra sidan verkar hela uttagsprocessen automatiserad.
Ser du om din tillgängliga kredit har minskat efter du gjort uttaget ? Min är kvar på samma.

Ok blev nyss beviljad 60000. Nu står det 0 av 60000 på min sida. Hur lång tid tror ni det tar innan de landar på kontot?

Hur var det med ansökningsprocessen ? Är det fortfarande PDF med banktransaktionerna?

Ok blev nyss beviljad 60000. Nu står det 0 av 60000 på min sida. Hur lång tid tror ni det tar innan de landar på kontot?
Du måste göra ett uttag först. Verkar vara ett spann mellan direkt in på kontot och några dagar om man läser här.

Jag ansökte i onsdags förra veckan och fick idag svar på morgonen så här:
Din pågående låneansökan har gått ut automatiskt.”
och typ att jag ska ansöka igen.

Jag gjorde ansöka igen och skickade kontoutdraget med mejl också. NU efter några timmar får jag sms och mejl: Din låneansökan har godkänts. Jag loggade in och godkände ansökan.
När jag gjorde det fick jag följande mejl:
Hej
Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.
Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.
Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.

Innebär det att den är godkänd eller jag fattar inte?
Ja, det är godkänt.
De kontrollerar bara att bankuppgifterna stämmer och så vidare.
Var samma sak för mig, inte hört om någon som fått avslag efter att de gjort uttag.
Däremot upplever jag och många andra att det tar lite tid innan pengarna sitter på kontot.
Men lugn, du kommer att få pengarna. Hoppas du får dem innan helgen bara då :)

Jag undrar dock: Om jag betalar tillbaka hela mitt belopp (fick beviljat 16000) kan man ansöka om ett högre belopp sen?
Risken finns ju att de kapar ens pengar och så sitter man där och har betalat tillbaka nästan 20000 och inte kan låna om igen.
Många företag har ju regeln att det ska ta x antal månader innan man kan låna om igen.

De borde väl föras över inom ett par dagar men första gången så fick man ett Mail som bekräftelse och pengarna kom direkt nu händer inget
Mailet du syftar på är väl en slutlig bekräftelse på att krediten är beviljad? Tror att pengarna landar imorrn.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp