Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mohdi inkasso till fogden, ej fått brev.

10 dgr efter du skrivit på. Påminnelse kommer nog nästa vecka
Jaha, tack! Då har jag missuppfattat lite. Detta är andra månaden med kf hack i häl. Ännu en ny erfarenhet… Men vad kan då maxtiden bli? Hur länge kan man strunta i att skriva på? Står att vid ej svar beslutas utslag, men där framgår ingen tid. Då bör jag alltså kunna skjuta på detta till fredag för att sen betala in vid ”lön” utan att något kommer hända då inkasso sa att de kunde återkalla .

Jaha, tack! Då har jag missuppfattat lite. Detta är andra månaden med kf hack i häl. Ännu en ny erfarenhet… Men vad kan då maxtiden bli? Hur länge kan man strunta i att skriva på? Står att vid ej svar beslutas utslag, men där framgår ingen tid. Då bör jag alltså kunna skjuta på detta till fredag för att sen betala in vid ”lön” utan att något kommer hända då inkasso sa att de kunde återkalla .
Beror på hur delgivarna har det. Uppåt ett par månader om det tajmar rätt

Ett par månader? Herregud, jag trodde man fick en anmärkning inom 14 dagar om man inte hade svarat på delgivningen. Då har jag ju stressat sönder mig i två månader helt i onödan. Jag fick en annan delgivning förra veckan på måndagen. Så du menar att jag bara kan strunta i att svara på den och sen betala in vid lön och jag får ingen anmärkning? Måste jag alltså bli fysiskt uppsökt av delgivningsmän gör att jag ska kunna få en anmärkning?
Sorry för tjat. Vill bara vara hundra procent säker att jag fattat rätt. Jag kämpar ju verkligen för att inte få en anmärkning.
Tack för all din hjälp.

Förklaringstiden är väl 10 dagar från när dem skickade det. Så då bör det vara till söndag den 23 eftersom jag fick den i fredags. Jag har inte skrivit under. Då får jag en påminnelse av dem kanske på tisdag /onsdag ungefär
Har du inte skrivit under än så är det lugnt. Tänkte så att inte du har skrivit under och de drar inte tillbaka förrän du betalat och då skulle du hinna få anmärkning.
Men invänta påminnelsen.
I liknande situationer så har inkassobolagen sagt till mig att det är upp till mig när jag betalar men de kommer inte dra tillbaka förrän de fått betalningen. och då har de varnat mig att jag kommer få anmärkning om jag inte betalar inom 10 dagar (för de vet inte att vi vet hur man vinner tid)

Ca en vecka efter första delgivningskvittot kommer en påminnelse. Väntar du en vecka till innan du skriver under så hinner du får lön. Ingen anmärkning såvida du inte skrivit under.
Hur lång tid man kan dra ut på det beror på om man är rädd för besök eller inte. Är man inte rädd att få besök av kf så kan man helt enkelt vänta och se när de dyker upp.

Ca en vecka efter första delgivningskvittot kommer en påminnelse. Väntar du en vecka till innan du skriver under så hinner du får lön. Ingen anmärkning såvida du inte skrivit under.
Hur lång tid man kan dra ut på det beror på om man är rädd för besök eller inte. Är man inte rädd att få besök av kf så kan man helt enkelt vänta och se när de dyker upp.
Tack snälla! Då avvaktar jag tills jag fått lön och så svarar jag Mohdi på fredag att jag kan betala in 2500kr till dem och säga att jag kan betala av så lite som möjligt ett par månader pga arbetslös. Sen kan jag höja om kanske 3 månader.

jag har aldrig skrivit under delgivningskvitton utan har lyckats lösa det varje gång. Men nu är det läskigt nära varje månad.

Tack snälla! Då avvaktar jag tills jag fått lön och så svarar jag Mohdi på fredag att jag kan betala in 2500kr till dem och säga att jag kan betala av så lite som möjligt ett par månader pga arbetslös. Sen kan jag höja om kanske 3 månader.

jag har aldrig skrivit under delgivningskvitton utan har lyckats lösa det varje gång. Men nu är det läskigt nära varje månad.
Känner igen situationen :'(

Nu är det 2,5 månader kvar på året men mitt mål är att 2022 ska bli helt fritt fr förelägganden (eller annat fr kf) och än så länge har det gått bra... peppar peppar.

Känner igen situationen :'(

Nu är det 2,5 månader kvar på året men mitt mål är att 2022 ska bli helt fritt fr förelägganden (eller annat fr kf) och än så länge har det gått bra... peppar peppar.
Du är grym! Och tack för all din hjälp detta år! Jag håller alla tummarna för dig ♥️

Du är grym! Och tack för all din hjälp detta år! Jag håller alla tummarna för dig ♥️
Tack snälla du. Jag tänker hela tiden på om jag kan ha missat ngn betalning, har typ 2 checklistor för bara inkassoärenden så att jag inte ska missa... men ändå är jag orolig för det har varit ett rent helvete med alla förelägganden och alla samtal till inkasso om att de ska dra tillbaka usch usch.
Men kämpa på du också så ska du se att det blir bättre :)

Ett par månader? Herregud, jag trodde man fick en anmärkning inom 14 dagar om man inte hade svarat på delgivningen. Då har jag ju stressat sönder mig i två månader helt i onödan. Jag fick en annan delgivning förra veckan på måndagen. Så du menar att jag bara kan strunta i att svara på den och sen betala in vid lön och jag får ingen anmärkning? Måste jag alltså bli fysiskt uppsökt av delgivningsmän gör att jag ska kunna få en anmärkning?
Sorry för tjat. Vill bara vara hundra procent säker att jag fattat rätt. Jag kämpar ju verkligen för att inte få en anmärkning.
Tack för all din hjälp.

Nej inte nödvändigtvis uppsökt. Eftersökt räcker, men ska ske flera gånger och du kan sedan bli delgiven genom spikning. Tar dock typ en månad den processen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp