Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mohdi inkasso till fogden, ej fått brev.

Hjälp!
Jag fick ett brev från kronofogden i Kivra om delgivning. Jag såg att det var från Mohdi gällande klarna. Jag visste inte vart klarna skulle gå, inte dem heller. Så jag har väntat på att jag skulle få brev från något inkasso. Men idag kom det från kronofogden. Jag har alltså inte fått någon post varken i brevlådan eller i Kivra. Jag försökte ringa dem men det var stängt, skickade ett meddelande på mina sidor dock. Nu är jag SÅ rädd! Hur är dem som inkassobolag? Tror ni dem kan återkalla detta och lägga upp en avbetalningsplan? Herregud, är så jäkla stressad just nu. Har ingen möjlighet att betala in hela den summan på en gång. Får total panik!

Min uppfattning är att modhi är ganska offensiva, alltså kan ställa ganska hårda krav och går inte med på mycket som andra bolag gör.

Modhi är rätt amatörmässiga.

Känns inte som de har koll.

Men påpekar man fel de gjort rättar de till.

Jag känner som jag tog en nitlott när mitt klarna hamna där.

De har ett system där man betalar bara kapitalbeloppet först och räntan samlas på hög.

Min skuld har minskat några tusen då har jag hållt på snart ett år men jag har fått två betalningsfria månader.

Betalar ca 2500 i månaden på en skuld som var lite över 100.000

Senast ändrad:
Modhi är rätt amatörmässiga.

Känns inte som de har koll.

Men påoelar man felnde gjort rättar de till

Jag känner som jag tog en nitlott när mitt klarna hamna där.

De har ett system där man betalar bara kapitalbeloppet först och räntan samlas på hög.

Min skuld har minskat några tusen då har jag hållt på snart ett år men jag har fått två betalningsfria månader.

Betaöar ca 2500 i mpnaden på en skuld som var lite över 100.000

Det är väldigt positivt för gäldenärer att kapitalet avräknas först...

Hjälp!
Jag fick ett brev från kronofogden i Kivra om delgivning. Jag såg att det var från Mohdi gällande klarna. Jag visste inte vart klarna skulle gå, inte dem heller. Så jag har väntat på att jag skulle få brev från något inkasso. Men idag kom det från kronofogden. Jag har alltså inte fått någon post varken i brevlådan eller i Kivra. Jag försökte ringa dem men det var stängt, skickade ett meddelande på mina sidor dock. Nu är jag SÅ rädd! Hur är dem som inkassobolag? Tror ni dem kan återkalla detta och lägga upp en avbetalningsplan? Herregud, är så jäkla stressad just nu. Har ingen möjlighet att betala in hela den summan på en gång. Får total panik!
Tips, skicka till info@modhi.se istället, den där meddelandefunktionen på hemsidan är värdelös och du kommer få återkoppling via brev istället för mail.

Trots typ 15 år i träsket är det första gången man hör om dessa :D

Det är väldigt positivt för gäldenärer att kapitalet avräknas först...
Betalt in 21000 ränta är uppe i 25000

Räntan beräknas väl inte på bara kapitalet uta på hela summan som är kvar att betala? Eller är det så du menar att det är posetivt att ränta att betala beräknas bara på kapitalet?
(Rätt svårt att tolka deras sida)

Betalt in 21000 ränta är uppe i 25000

Räntan beräknas väl inte på bara kapitalet uta på hela summan som är kvar att betala? Eller är det så du menar att det är posetivt att ränta att betala beräknas bara på kapitalet?
(Rätt svårt att tolka deras sida)
Det normala är att det endast är kapitalet som är räntegrundande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp