Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

mobil med anmärkningar & låg inkomst?

Finns det någon i samma situation som löst mobil på avbetalning?

Jag har skaffat abonnemang/köpt telefoner både hos Telia och Tele2 med betalningsanmärkningar.

Dock lär det vara svårt om du har skuldsaldo hos Kronofogden, men det kanske du inte har?

Inkomsten skulle jag inte tro har någon betydelse. Det är ju inte som att köpa ett hus.

Jag fick hos Halebop trots betalningsanmärkningar.

Verkar som att dom flesta bolagen har ett poängsystem för sina kunder som betalar räkningar i tid. Du kommer bli nekad i den vanliga kreditupplysningen, men vid manuell bedömning brukar det gå bra. Man får alltså ringa och höra med dom först.

Men då behöver väl följande kriterier uppfyllas:
- Långvarig kund (oklart hur många år)
- Aldrig varit sen med en betalning
- Inget aktivt skuldsaldo senaste månaderna

Var på så sätt jag fick ta ut en ny mobil hos Tele2 när min gamla började haverera. Som ny kund kan det väl kanske bli svårare? Speciellt om man har riktigt dålig kreditvärdighet med historiskt skuldsaldo, bet. anm och utmätningsförsök.

Så länge du inte har historik med skuld till operatörerna är dom flesta generösa. Däremot kan det vara svårt att ta ut med avbetalning på en telefon. Abonnemang är en sak.

Fick på Comviq, både mobil och telefon på avbetalning 42 månader. Vid det tillfället hade jag utmätningsförsök samt 38 anmärkningar.

Fick på Comviq, både mobil och telefon på avbetalning 42 månader. Vid det tillfället hade jag utmätningsförsök samt 38 anmärkningar.
Hur lyckades du få det? Jag försökte beställa en iPhone 13 men blev nekad trots att jag alltid har haft comviq?!

Hur lyckades du få det? Jag försökte beställa en iPhone 13 men blev nekad trots att jag alltid har haft comviq?!
Jag har fått abonnemang och telefoner både på Telia och Tele2 med massor av betalningsanmärkningar, men någon gång har jag blivit nekad. Det beror säkert på om man tex har skuldsaldo. Jag hade sällan någon koll på sådant förr, utan om jag behövde en telefon så provade jag att köpa en på abonnemang, och gick inte det så fick jag lösa det på annat vis. Men oftast gick det bra. Jag har antagligen haft 25-30 betalningsanmärkningar samtidigt när det var som mest, och ändå fått plocka ut telefoner osv. Telia har även varit medgörliga när det har gällt internet via fiber och tv-abonnemang.

(Eftersom Telia dessutom har ett eget kreditupplysningsföretag som typ ingen annan använder, så förlorar man ju inget på att testa dem.)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp