- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Hur gick du till väga?Ta hjälp av kommunen i den staden du bor i och börja gå på spelmöten.
Det var det steget som räddade mig och jag tror det kan rädda dig också
Hur gick du till väga?Ta hjälp av kommunen i den staden du bor i och börja gå på spelmöten.
Det var det steget som räddade mig och jag tror det kan rädda dig också
Jag spelar bara slots, har spärrat mig från dom flesta. Problemet är att det kommer nya stup i kvarten![]()
Hur gick du till väga?
Jag är 52 och trodde jag va en vis tös men tyvärr inte. Har hållt på i 3 år nu. Inget tidigare missbruk av NÅNTING. Har jobb och inga betalningsanmärkningar. Betalar alltid räkningarna. Det är ångesten som äter upp enDet hjälper inte att spärra sig eftersom det finns miljoner och vissa kräver inte ens registrering numera.
Ta hjälp av anhöriga och kommunen.
Hur gammal är du?
Har inte berättat för någon. Får ta kontakt med kommunen. Jag skulle vilja söka skuldsanering men vet inte om det är lönt så länge man betalarHar gjort precis som du under 13 års tid. Nu har jag varit spelfri i 1 år den 5 aug. Några tips:Jag spelar bara slots, har spärrat mig från dom flesta. Problemet är att det kommer nya stup i kvarten![]()
Skulle så klart skriva *något som du kan förlora om du INTE slutar spelaHar gjort precis som du under 13 års tid. Nu har jag varit spelfri i 1 år den 5 aug. Några tips:
1 Du måste vilja sluta spela. På riktigt. Hitta motivation som håller i längden. Något som är viktigt för dig som du kan förlora om du slutar spela.
2. Spärra dig från alla insättningsmetoder först istället för sidor (som du säger så kommer det ju alltid nya). Tänk igenom alla sätt du kan sätta in på och spärra dessa. Ex. Beställ nytt kort och spärra gamla, be någon skrapa bort koden på baksidan innan du hinner se den, spärra dig från Trustly , spärra dig från kreditspelande etc.
3. Bestäm dig för att försöka göra allt för att sluta spela. All tid du har slösat på spelande använder du till att sluta spela. Gör det till en tävling om du vill. Ex. imorgon ska jag spärra mig från alla sms-lån, nästa dag ska jag göra en budget etc. Blir mer motiverande så.
4. Försök hitta andra saker i livet som ger dig mer än spel. Brinner du för något? Då är det bra tillfälle att börja satsa på detta nu!
5. Våga be om hjälp ! Du kan omöjligt klara ett spelmissbruk själv utan behöver både proffesionell hjälp och stöd från anhöriga. Så har du inte gjort det ännu så berätta för dina närmaste vad du går igenom och be om hjälp. Sök dig till ett spelberoendemöte. Inte alls så läskigt som man tror utan skönt att få prata med likasinnade.
Lycka till!
Ringde min kommun, dom är SKYLDIGA enligt svensk lag att erbjuda dig hjälp eftersom spelmissbruk är precis som cancer,depression och alkoholmissbruk klassat som en sjukdom.

Vet inte riktigt hur det fungerar, om man exempelvis bor i en mindre kommun Bjurholm typ i Ångemanland då kanske dom skickar en till landstinget?
Men är det större kommun kanske dom själva tillhandahåller hjälpen?
Jag låter det vara osagt men då det är sjukdomsklassat så har man rätt att få hjälpen iallafall!