Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jag hoppar in här. Terry, du är grym och ger oss andra lite hopp.

Idag, eller snarare de senaste månaderna, mår jag riktigt pissigt. Jag vill verkligen bli en bättre människa och framförallt spelfri. Men det är som att jag inte orkar längre. Har ont i magen och sån fruktansvärd ångest att jag inte orkar göra någonting. Jag vet att jag måste ringa till alla fordringsägare men jag kan inte förmå mig att göra det. Den enklaste vägen är flykt vilket jag tyvärr är mästare på. Och det gör jag varje dag. Breven ligger i en stor hög i en byrålåda. Tankarna på att försvinna från denna värld kommer allt oftare men jag vet att jag inte kan lämna mina anhöriga i min jävla skit.

Det är så sjukt alltihop. Dagarna innan lön så känner jag mig som ett barn innan julafton, jag är nervös samtidigt som jag är helt LIVRÄDD. Tanke efter tanke planteras tills jag har byggt upp ett helt träd med olika scenarion om vinster, vilka jag ska betala tillbaka och vilka som jag ska försöka förhandla med. Lönen kommer och jag börjar spela direkt. Det är precis som att jag MÅSTE spela eftersom lönen inte ens räcker till hälften av betalningarna. Jag vet, låter som att jag är helt sjuk i huvudet. Men det är nåt som händer och jag tänker inte på konsekvenserna utan bara längtan efter vinsten, allt annat försvinner. Det är som att jag hamnar i trans tills jag vaknar upp och då är det som den värsta bakfylleångest.

Det slog mig igår och jag tror att spelmissbruk kommer att bli extremt stort. Idag är alla uppkopplade hela tiden och vi behöver inte ens lämna sängen för att kunna spela. Förra veckan åkte jag buss och såg en man som satt och spelade på sin telefon, han gömde den när han såg att jag stod bakom, som att han blev tagen på bar gärning. Och det är precis som mig, jag sätter mig oftast längst bak så att jag kan spela även när jag sitter på bussen. Alltså, det är så jävla sjukt.

Sorry för novellen men jag behövde bara skriva av mig lite.

Terry; om du orkar får du gärna berätta hur det gick på mötet.

Jättebra skrivet Humle.
Känner igen mig som fan, man mådde dåligt, man sov men man sov ändå inte...Breven började staplas på hög och fordringsägarna ringde.
Till råga på allt var speldjävulen där och man visste inte vem ska man berätta om det hela för, vem ska man kontakta...

Vet du vad mitt tips är Humle?
SKIT I ALLT (Gällande Inkasso,KFM-krav,Lån). Absolut viktigaste är din hälsa och eftersom du är i stadiumet du är så kommer din hälsa ta stryk om du fortsätter spela, idag på mitt möte (spelföreningen) så var det en av veteranerna som sa - vi spelmissbrukare hamnar på dårhuset eller bårhuset.
Det är fan ta mig rätt vid närmare eftertanke.

Jag fattar det du säger med att lönen räcker inte till men vet du vad vännen, jag sitter med 1 miljon och mer därtill i skuld till maffian, jag kan ALDRIG kanske ens låna ihop det men bestämde mig ändå för att nu räcker det.

Snälla snälla gå till en spelmissbrukarförening, det kommer hjälpa dig. Om du inte är redo för att ta steget så finns jag och den tiden jag har till förfogande till alla er andra som kämpar.
Skriv av er här.
Skriv av er på private om ni vill.
Är ni nere i södra Sverige hör av er vi kanske kan ta en bärs.
Känns det jobbigt, känner ni spelsug - Ring mig jag pratar gärna med er en stund eller två.

Vi kommer fan fixa detta tillsammans - tiden då vi våndas måste vara slut nu reser vi oss starkare än någonsin.

// Mvh en som precis börjat färden men nu spelfri två månader och tre dagar.

Tack Terry! Du har helt rätt i det du skriver, jag måste ta tag i detta nu. Kollade runt igår och ska gå på ett gruppmöte imorgon. Känns både bra och skrämmande på samma gång. Spelandet har varit min flykt, där jag slipper tänka. Det är så lätt att se det positiva och glömma konsekvenserna som blir av det. Jag vill inte dö men när jag har spelat så kommer tankarna för att jag inte orkar med eländet jag har satt mig i och allt kommer upp till ytan igen. Jag har funderat en hel del det sista och jag tror att mitt mående just nu bottnar i att jag helt har tappat kontrollen. Som ett kontrollfreak som jag är, är det just kontroll jag behöver få för att komma vidare. Det låter så enkelt men det innebär också att jag måste ringa jobbiga samtal och gå igenom varje brev. Men jämfört med igår så har jag energi, och det är tack vare er och speciellt du Terry. Ibland behöver man bara en push, en stöttepelare för att inse att man inte är så ensam som man tror. Jag vet att det finns många fler där ute som lever med spelmissbruk i det tysta.

Men jag ska ta en sak i taget och börja med mötet imorgon.

Dag 1 mot mitt spelfria liv börjar idag!

Bara för att ge dig ännu mer tröst och styrka Humle.
I min stad och min grupp är vi ca 35-45 på mötena (iofs är ca 10 stycken anhöriga då dom får följa med).
Jag LOVAR dig att det finns såväl i min grupp som i din stad om du beslutat dig killar (framförallt) och tjejer som haft och har det mycket tuffare.
Det kommer hjälpa dig oerhört mycket och du kommer att känna igen dig i allt, lite på mig.
Det kommer att förändra hela ditt liv - kan jag efter 20 år sluta spela (jag är då cirka 30 bara...) så kan alla!

Håll mig gärna uppdaterad hur det gick din första dag.

Jag blev heligt förbannad på att kommunen i min stad har spelreklam ÖVERALLT.
Så jag sammanställde ett tämligen välskrivet mail och drog iväg det till kommunalrådet,sossarna,moderaterna,gatukontoret och alla andra med.

Hej X,

Gatukontoret har avtal med två aktörer som har rätt att ha reklam på olika platser i xsom t ex x. Aktörerna följer – utöver lagstiftning om marknadsföring – branschens regler som de Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation (ICC:s regler). Nedan finner du en länk till dessa regler:
http://www.reklamombudsmannen.org/regler/iccs-regler
Privatpersoner har möjlighet att anmäla reklam till Reklamombudsmannen om man anser att reglerna inte följs. Mer information kan du läsa på http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam
Bästa hälsningar
GATUKONTORET, Upplåtelseenheten

Hej, x !
Tack för ditt brev. Första av allt vill jag på ett personligt plan fullständigt instämma i dina åsikter. Jag håller helt med om att marknadsföringen för spel borde kraftigt begränsas. Tyvärr kan jag konstatera att vi idag saknar lagliga medel för att förbjuda denna marknadsföring. De reklamtavlor som finns i staden tillhör inte kommunen utan Clear Channel eller Jc Decaux. De företagen bestämmer vilken reklam som ska synas och så länge den följer svenska lagstiftning kan kommunen inte göra något.

Lite kämpigt med spel nu under VM :(
Men snart klarat mig 3 månader!
Känns faktiskt ganska bra.
Men dagligen får jag lite impulser att "spela" och lösa min skuld.

Lite kämpigt med spel nu under VM :(
Men snart klarat mig 3 månader!
Känns faktiskt ganska bra.
Men dagligen får jag lite impulser att "spela" och lösa min skuld.

Klart man blir påmind och aldrig kommer ifrån tanken helt. Man satt ju ändå o tänkte om man skulle ha spelat så hade man satsat på Ryssland. Men man är så medveten hur allt slutar tillslut ändå

Klart man blir påmind och aldrig kommer ifrån tanken helt. Man satt ju ändå o tänkte om man skulle ha spelat så hade man satsat på Ryssland. Men man är så medveten hur allt slutar tillslut ändå
Lekte också med tanken att dånga in 10K på Ryssland. Ponera att man gjort det och fått tillbaka 14700 så hade man ju dångat bort allt ändå på någon senare match. Ponera att man dångat in 100K och fått tillbaka 147K så hade det ändå vart krafs ändå. Ni speltorskar vet att sådana vinster bara är bränsle för nästa spel eller hur? Hur ska några laxar hitan ditan fixa min mille skuld? Jag har likt @Terry lagt ner spelandet.

Jag försöker tänka såhär. Vad är målet med betten? Vad ska jag göra med pengarna om jag vinner? Låt säga jag har en skuld på 100k och lägger ett bet på 1000kr. Även om jag vinner 470kr så skulle det inte göra någon större skillnad och förmodligen som ni säger bara vara bränsle för nästa spel som inte kommer sluta bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp