Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jo jag har redan gjort det.

Men som du säger UC-betyget är inte allt, jag har däremot höjt min inkomst ytterligare så hoppas fan det går an.

Väntar på svar eller var dom inte så sugen på ytterligare blanco?

Nu börjar det bli spännande.

Förskottslön har skickat till KFM - Jag kommer naturligtvis kunna betala av den med min lön, har bra löner som väntar i såväl januari som februari och mars. Så det är ingen fara på taket (10.000). Detta har dock även Gothia Inkasso gjort och dessa vill ha 50.000....

Lite svettigare men med tanke på att jag inte ens har fått brev 1 utav KFM så bör jag kunna förhala åtminstone i 2-3 månader men det hade varit skönt att bli beviljad ett samlingslån och sen få dessa två ur världen....

Eftersom jag inte vill ha några obehagliga förfrågningar eller you name it så har jag tagit ett taktiskt val - spärrat min UC.

Jag kommer slänga iväg en ansökan om ca 20 dagar, tre veckor. En sak jag undrar. Om jag väljer samla lån men inte vill samla dom utan lösa utanför UC + privata skulder och dylikt, tror ni att alla banker kommer kräva att lösa mina lån eller vad tycker ni?

Annars kommer jag nog att ange "Renovering" och hoppas på att bli beviljad....Kommer söka ett lån, om det går vägen få in dom pengarna på kontot och sedan 2-3 dagar senare ringa dom som beviljat men jag inte valde och kolla om jag på samma UC ändå kan få via bolaget jag sökte. Annars kommer jag att gå på Advisa.

Mitt primära hopp står till Wasa,Santander och Forex. Tre aktörer jag haft tidigare och där jag skött betalningarna fläckfritt.....Kanske ICA, Resurs och Coop som "bubblare" men dessa tre har aldrig gett bud till mig. Remember är kört och Marginalen har jag dålig historik hos.

Jag tror tyvärr de kommer vilja lösa det mesta - men är naturligtvis inte säkert. Tveksamt om de kommer gå med på privata skulder också, har ingen erfarenhet av det i dessa sammanhang med lösenkrav. Ta en låneförmedlare där de visar om de är lösenkrav eller inte? Typ Lendo

Jag tror tyvärr de kommer vilja lösa det mesta - men är naturligtvis inte säkert. Ta en låneförmedlare där de visar om de är lösenkrav eller inte? Typ Lendo

Kanske ska köra på renovering då. Är som tur är på ca 80% belåning av årsinkomsten så det kanske kan bli bra ändå.

Kanske ska köra på renovering då. Är som tur är på ca 80% belåning av årsinkomsten så det kanske kan bli bra ändå.

redigerade mitt inlägg precis litegrann men ja alltså antingen renovering typ eller ange samla och ta någon som ej har lösenkrav.

du kan även ringa bankerna själv och fråga om du får lösa själv bara

Ikano är bra. Även om du fyller i lösa lån så kan de bara lösa sånna lån med bankgiro. Därför anger du plusgiro och får således pengarna utbetalda istället. Jag menar om det skulle bli ett alternativ. Lycka till!

Tror det är helt lugnt för dig Terry, jag hade kört renovering och sen ringt upp den/dom andra som erbjöd dig o löst det så. Jag har gjort likadant inga problem alls, jag hade dessutom lite mer blanco än dig om du kommer ihåg!:)

Ikano är bra. Även om du fyller i lösa lån så kan de bara lösa sånna lån med bankgiro. Därför anger du plusgiro och får således pengarna utbetalda istället. Jag menar om det skulle bli ett alternativ. Lycka till!

Bra tips!

När jag sökte ett lån för cirka ett år sen och ville lösa skulder utanför UC samt privata skulder så fyllde jag i att pengarna skulle gå till renovering eller fordon(minns ej vilket) för att jag behövde få pengarna på kontot. Jag fick ändå lösenkrav på lånen eftersom bankerna kunde se att jag redan hade lån och ville att pengarna skulle gå till det. Därför tror jag risken är stor att det blir samma sak för dig även fast du fyller i att du behöver pengar till renovering.

De flesta banker har ju inte lösenkrav på hela beloppet de beviljar. Skulle det funka att betala in en del på lånen som syns på UC och ta resterande belopp in på kontot för att betala det andra?

Vad gäller det du skrev om att först ta ett bud från förmedlaren och sen ringa någon annan aktör så skulle jag göra tvärtom. Först ringa tex Collector om du ser att de har beviljat och säga att du vill ta lånet via dem. Och när det är utbetalt ta ett av lånen via förmedlaren. Gör du tvärtom så kan de se att du redan gått vidare med ett lån hos förmedlaren och då är risken stor att de nekar.

Marginalen verkar vara smidiga. Dom satte bara in hela beloppet på mitt konto 225000 kr. Men hade "samla lån"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp