Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Känns som om det är ett fel så är det ytterst märkligt om de inte har system som stryper vid maxtaket.

Jag tänker också så.
Grejen är också att jag hade fyllt i någonting fel förra månaden och då ringde handläggaren ifrån Försäkringskassan mig (du har en ny handläggare varje gång)

Kanske kan vara att jag inte är anställd på 100% ? Så en dag för mig är ju som typ 3 dagar för någon annan. För jag jobbar inte 20 dagar i månaden ens och det innebär att 1 dag för mig slår extra hårt.

Jag tänker också så.
Grejen är också att jag hade fyllt i någonting fel förra månaden och då ringde handläggaren ifrån Försäkringskassan mig (du har en ny handläggare varje gång)

Kanske kan vara att jag inte är anställd på 100% ? Så en dag för mig är ju som typ 3 dagar för någon annan. För jag jobbar inte 20 dagar i månaden ens och det innebär att 1 dag för mig slår extra hårt.

Skumt minst sagt kan ju vara som du säger men att de "alternativet" inte syns på FK och kassakollen för det skulle kanske göra att fler försökte jobba så rent krasst. På kassakollen som jag ser det är det bara % av heltid och månad eller årslön man kan ange.

Så det går ju inte att testa hur det blir med ditt "sätt" att jobba.

Exakt.

För en måndag utgör 20% av någons vecka. Men i mitt fall utgör det ju mindre än så då jag inte ens är anställd på 50%.

Exakt.

För en måndag utgör 20% av någons vecka. Men i mitt fall utgör det ju mindre än så då jag inte ens är anställd på 50%.

Kan nog vara om du jobbar så lite.
Men skulle du jobba 32h där? Är ju nästan en fullvecka :)

Men bör påverka, du får nog ut hela månaden du kan få ersättning för på färre dagar på grund av de mindre timmarna du jobbar per månad.

Det är fördelat på en månad. Ser man till hela månaden kommer jag inte ens upp i 40%. Däremot början på varenda månad och slutet på varenda månad jobbar jag nästan 10 timmar per dag för att sedan i mitten på månaderna vara i princip ledig.

Det negativa med detta upplägget är om du vabbar eller drabbas utav Covid-19 på fel vecka då ligger du jävligt pyrt till :D

Det är inte som så att du har någon förmån via jobb eller facket som skjuter till?

Jag har via jobbet så det täcker upp till 100% om jag skulle behöva vabba tror jag. Eller om det var vid föräldraledighet, osäker då jag inte har barn.

Tror det är just som jag skrev ovan.

Fan man är inte vad med att ha & göra med försäkringskassan. Jag har aldrig varit sjuk 1 dag i mitt liv, har aldrig haft med dom att göra förutom att man får barnbidraget via dom och thats it.
Ganska glad för det för det verkar sjukt krångligt.

Jag tänker också så.

Tror det är just som jag skrev ovan.

Fan man är inte vad med att ha & göra med försäkringskassan. Jag har aldrig varit sjuk 1 dag i mitt liv, har aldrig haft med dom att göra förutom att man får barnbidraget via dom och thats it.
Ganska glad för det för det verkar sjukt krångligt.
Blev lite fel där på det första inlägget, håller med om att fk byter handläggare hela tiden, och sen ska man behöva förklara för varje ny handläggare!!

Det är fördelat på en månad. Ser man till hela månaden kommer jag inte ens upp i 40%. Däremot början på varenda månad och slutet på varenda månad jobbar jag nästan 10 timmar per dag för att sedan i mitten på månaderna vara i princip ledig.

Det negativa med detta upplägget är om du vabbar eller drabbas utav Covid-19 på fel vecka då ligger du jävligt pyrt till :D

din arbetsgivare har skickat in din uppskattade lön och antal timmar per år du jobbar.. möjligen ger en klarare bild, finns på försäkringskassan hemsida..

Blir nog sådär för att du jobbar få timmar med hög inkomst men taket gäller nog för dig bara att du når det på väldigt få dagar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp