Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Jag tror att en 8:a är mer eller mindre ett måste hos Wästgöta om man ska ha en chans på dom högre beloppen åtminstone.

Jag hade bra inkomst, inget underskott, 3-4 förfrågningar bara, bott på samma adress ett tag...

Kunde liksom inte gjort mer men var ändå på en 7:a...

Gift dig? Har hört att det ger bättre kreditvärdighet. ;)

Helvet! Jag kunde inte hålla mig - sökte Wästgöta & nekades.....

Egentligen är det inte katastrof på det sättet att jag inte går runt. Det gör jag. Det stora problemet för mig är att jag har så mycket syliga blanco (över 1 miljon) vilket gör att jag inte riktigt får ner mitt betyg och därmed kan jag inte söka nya samlingslån med ett lägre UC - betyg. Jag skulle behöva komma ner till kanske 800-900K...

Nu är det ett jävla ekorrhjul. Betalar 30-40.000 i månaden och skulderna minskar med 10.000....

Fan alltså. Vad man ska göra nu vet jag inte riktigt. Måste fundera....

Du jämkar också redan? Dvs ingen utbetalning som ger dig en liten boost?

Kanske blir nöta ett år och försöka igen?

Vad tråkigt! Men är du säker på att du inte skulle få samlingslån? Jag hade ca 1,3 miljoner synligt och årsinkomst 780k och jag har för mig att du har betydligt högre lön än mig?

jag hade mer än 1,3 mkr i synligt och fick också erbjudanden med lösenkrav. Förvånansvärt bra ränta också. Så både jag och Betty har lyckats. Borde gå för dig med

Får 200.000 i februari.

Kan väl vara så enkelt att WG har en parameter som innebär automatiskt avslag om lån finns över viss summa.

Jag hade även 1,3 milj synligt på UC.
Fick samlingslån på 350.000 av marginalen på 4,5%.
Du löser det nog!

Kan väl vara så enkelt att WG har en parameter som innebär automatiskt avslag om lån finns över viss summa.

Jag tror faktiskt det. Finns ingen annan rimlig förklaring eftersom alla andra mätbara parametrar bör jag ha klarat galant...

De banker som samarbetar med bisnode får uppgifter om vilka lån en kund har. Men du som kund har inte tillgång till vilka som ingår i det samarbetet eller vilka uppgifter som lämnas ut om dig. Som ett 'hemligt'uc typ. Eller kreditupplysningssekt. Har försökt på alla möjliga vis bara få reda på vilka som kan ta del av vilka uppgifter men det är som prata med en vägg.

Fan alltså jag måste få tag på via Bisnode eller Creditsafe 400-500.000 för att kunna minska min UC (belåning) för att sedan söka via Advisa/Lendo för att få ner räntan.
Detta börjar bli väldigt störigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp