Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jag började ju med en dag i stöten. Sen en vecka. Sen en månad...

Kan jag ta mig ur efter att ta varit vaken i en vecka i stöten och bränt hundratusentals kronor på kinesisk damhockey så kan fan ta mig alla klara det.

Jag lovar!

Jag hoppas det. Men jag har miss
Floppen - Nederlag hade det varit för mig eftersom att jag enligt lag inte får ha skulder hos KFM om jag jobbar inom den sektorn jag gör. Det innebär att om jag hade hamnat hos KFM hade jag blivit av med mitt jobb och sedermera lägenhet och sedermera inte kunnat betala av på mina skulder. Därav hade jag lite flyt som lyckades (Hittills, kampen är inte över ;) ) hålla mig borta ifrån skit....

Vetinget - Jag räknar med att jag "netto" har minskat mina skulder med 1.000.000. Det innebär dock inte att jag har betalat av 1.000.000 utan kanske 800.000-850.000? En del aktörer som jag hade skulder/lån hos strök både skuld och ränta vid en snabb inbetalning vilket gjorde att en skuld på 50.000 kanske kostade mig 37.000. Hänger du med? En utav dessa var exemplevis ViaConto. En annan Snabbfinans. Ett upplägg som också applicerades på allt som är på tjejen. Där är det två stora skulder kvar till 2 olika bolag. Dessa är ambitionen att jag ska ta tag i nästa år.

Det gör otroligt mycket att jag jämkar och på så sätt kan lägga 50.000 + i månaden bara på att amortera/betala av krediter och dumma lån.

En fråga bara; kommer du inte få världens skattesmäll om du jämkar så mycket?

Fick ca 100K i år. Men det var för jag glömde att jag plockade föräldrarpenning samtidigt hehe

Jag hoppas det. Men jag har miss

En fråga bara; kommer du inte få världens skattesmäll om du jämkar så mycket?

Restskatt är ju det billigaste lån man kan ha. Räntefritt i upp till 16 månader, och sedan 1,25 % ränta... Det är lite tuffa amorteringskrav bara, men man har ju sparat massor under tiden jämfört med ett banklån, så det är ändå ekonomiskt fördelaktigt.

Restskatt är ju det billigaste lån man kan ha. Räntefritt i upp till 16 månader, och sedan 1,25 % ränta... Det är lite tuffa amorteringskrav bara, men man har ju sparat massor under tiden jämfört med ett banklån, så det är ändå ekonomiskt fördelaktigt.

Ja, om man kan betala en så stor summa på en gång är det ju en strålande idé. Jag har bara lite svårt att se hur det skulle gå till när man som de flesta här lever på marginalerna och inte kan ta nya lån, den dagen restskatten ska betalas.

Ja, om man kan betala en så stor summa på en gång är det ju en strålande idé. Jag har bara lite svårt att se hur det skulle gå till när man som de flesta här lever på marginalerna och inte kan ta nya lån, den dagen restskatten ska betalas.

Man får vara disciplinerad och lägga undan.

Fattar om det är en stor diff. Att man klarar sig på lönen + pyttelite undanlagt. Antar det du menar

Ja alltså bara som exempel; säg att jag jämkar 5000 kr för mycket varje månad. Efter 18 månader måste jag betala tillbaka 5*12, 60k kr. Jag har ju inte de pengarna, om jag inte sparar 5000 kr varje månad. Vad är då poängen?

Jag förstår om man tex har ett dåligt lån på 60k som man väljer att amortera av, om man VET att man kommer bli beviljad ett lån till lägre ränta när man betalat av det (som man då får använda till att betala av skattepengarna). Är det så du tänker?

men vad är vitsen med att ha en skattesmäll om man ändå ska lägga undan för att ha råd?

Du kan inte tänka riktigt så. Låt säga att du är skuldsatt och har 1.000.000 kronor med en ränta på 12% (Lågt räknat) Då betalar du varje år 120.000 kronor - i bara ränta. Om du istället då jämkar och får dels allting på din lön "nu" alltså som du hade fått på återbärgningen - plus lite där till som i mitt fall då kan du amortera istället. På skulden som har ränta på 12% samtidigt som du lånar gratis av staten...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp