Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Restskatt är ju det billigaste lån man kan ha. Räntefritt i upp till 16 månader, och sedan 1,25 % ränta... Det är lite tuffa amorteringskrav bara, men man har ju sparat massor under tiden jämfört med ett banklån, så det är ändå ekonomiskt fördelaktigt.

Så om man får sin deklaration till påsk där, har man ändå alltså till november att betala sin restskatt?

Så om man får sin deklaration till påsk där, har man ändå alltså till november att betala sin restskatt?

Egentligen till januari nån gång innan det går till Kronofogden, men ja - det datumet som gäller brukar vara i november. Räntan börjar räknas från mars eller maj, beroende på hur mycket du är skyldig.

Alltså, den restskatt som du gör dig skyldig till i år är räntefri fram till maj 2021 (eller mars 2021, om den är över 30 000 kr), därefter är det 1,25 % ränta fram till november 2021 när den skall vara betald. Betalar du inte så lämnas det över till Kronofogden i januari 2022.

Nej.
Ska testa en sista grej. Ska nolla mina kreditkort och se om det gör skillnad på Bisnodebetyget. Så kommer söka i mitten på september.

Helvet! Jag kunde inte hålla mig - sökte Wästgöta & nekades.....

Egentligen är det inte katastrof på det sättet att jag inte går runt. Det gör jag. Det stora problemet för mig är att jag har så mycket syliga blanco (över 1 miljon) vilket gör att jag inte riktigt får ner mitt betyg och därmed kan jag inte söka nya samlingslån med ett lägre UC - betyg. Jag skulle behöva komma ner till kanske 800-900K...

Nu är det ett jävla ekorrhjul. Betalar 30-40.000 i månaden och skulderna minskar med 10.000....

Fan alltså. Vad man ska göra nu vet jag inte riktigt. Måste fundera....

Egentligen är det inte katastrof på det sättet att jag inte går runt. Det gör jag. Det stora problemet för mig är att jag har så mycket syliga blanco (över 1 miljon) vilket gör att jag inte riktigt får ner mitt betyg och därmed kan jag inte söka nya samlingslån med ett lägre UC - betyg. Jag skulle behöva komma ner till kanske 800-900K...

Nu är det ett jävla ekorrhjul. Betalar 30-40.000 i månaden och skulderna minskar med 10.000....

Vad tror du anledning var att du nekades?

Vad tråkigt! Men är du säker på att du inte skulle få samlingslån? Jag hade ca 1,3 miljoner synligt och årsinkomst 780k och jag har för mig att du har betydligt högre lön än mig?

Slå dem en signal imorgon och koppla på din bästa förhandlar-charm. Förvisso inte särskilt troligt att det kommer ändra något, men du har ju ingenting att förlora på att testa.

Fasen detta var ju tråkigt att höra faktiskt. Nog för att jag har min skit men det glädjer en ändå lite när nån annan här får det bättre.

Jag tror att en 8:a är mer eller mindre ett måste hos Wästgöta om man ska ha en chans på dom högre beloppen åtminstone.

Jag hade bra inkomst, inget underskott, 3-4 förfrågningar bara, bott på samma adress ett tag...

Kunde liksom inte gjort mer men var ändå på en 7:a...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp