Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Jag är rätt säker på att första helgen i augusti gör skatteverket körningen. Det vill säga 8-9 augusti och skickar ut slutskattebesked.

Någon dag efter det ska det vara synligt. Skulle säga att 9-12e augusti så är bisnode och uc uppdaterade.

Dessa är fan helt jävla sinnessjuka.
Collector. Stora lånet. Av ca 3500 är 500 amortering nästan värre än BN och Nystart. Jag är sen förvisso men dom tar verkligen betalt för allt dom kan.

Bilagor

• Screenshot_20200630_234617_se.collector.bankapp.jpg
    Screenshot_20200630_234617_se.collector.bankapp.jpg
    250.2 KB · Visningar: 61
Dessa är fan helt jävla sinnessjuka.
Collector. Stora lånet. Av ca 3500 är 500 amortering nästan värre än BN och Nystart. Jag är sen förvisso men dom tar verkligen betalt för allt dom kan.

inte för att jag vill försvara collector, men deras ränta brukar inte vara i närheten av BN. Sedan är det klart att amorteringen blir löjligt liten första åren på ett anuitetslån där man maxxat återbetalningstiden...

På mitt norwergian lån betala jag 1460, räntekostnad 1396 adm avgift 19... så 45:- armortering på 1460:- inbetalning.

Därför bör man alltid ta ett lån med rak armortering om inte planen är att lösa det efter något år.

Vad ska du göra sen när allt är klart?

Vad ska du göra sen när allt är klart?

Hur menar du? När jag är helt skuldfri eller vadå?

Alltså det enda jag tänker är vad jag ska göra med min tid för detta alltså med min ekonomi,betalningar,UC,Inkasso har fan ta mig slukat ganska många timmar i veckan år efter år, precis som spelet gjorde när det begav sig...

Min ambition är att ha ett sparande - ha 100.000 kronor på en aktiedepå. Inte handla med aktier det hade varit en trigger utan 150.000kr i aktier i mitt företag. Som jag är anställd hos (du får 20% av bolaget då efter 48 månader) det vill jag gärna ha (på det kontot har jag nu 26.000 ungefär så ganska stolt! På bra väg). En buffert liksom. Jag har aldrig haft det. Pengar som jag inte heller rör. Utöver det köpa boende. Min månadskostnad hade blivit samma då jag har ganska hög hyra men då spara pengar till sig själv istället för betala en hyresvärd.

Ja det var tiden jag tänkte på, vet ju hur det är och hur mycket tid det tar. Som ett heltidsarbete emellanåt, och allt grubblande och tankar om lån. Svårt föreställa sig känslan vara kvitt det.

Ja det var tiden jag tänkte på, vet ju hur det är och hur mycket tid det tar. Som ett heltidsarbete emellanåt, och allt grubblande och tankar om lån. Svårt föreställa sig känslan vara kvitt det.
Varför inte hjälpa andra att dribbla med skulder och räntor och uc score?

Jag har samma rädsla som dig Terry. Så mycket tid och tankekraft som läggs på ekonomin.

först kämpar man med spelberoende - ett beteende som suttit i för många i 10 år typ. Sedan när man tar ansvar och möter verkligheten kanaliseras allt åt att må bra och att lösa ekonomin.

Är rädd för när jag inte har några skulder längre och att bara ”sitta” på pengarna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp