Sökte du hos Wästgöta eller hur valde du att göra?
Grymt Terry! Jag tänker inte förta ett skit av det du gör men jag önskar jag hade samma lön som dig. Där är jag tyvärr inte så känns som dubbel uppförsbacke. Mycket svårare när man inte kan betala av en större massa efter vanliga räkningarna.Det här forumet har hjälpt mig mycket och då främst två skribenter @LånaUtanPapper och @Hjälpmiggärna utan dessa två hjältar hade det inte gått i den här farten, Mycket tips,råd,stöttning,pragmatiska lösningar och liknande.
Men jag kommer när jag är "färdig" (färdig som i att betala 10.000 i månaden för 3 stora lån och inga andra lån,krediter,sms-lån,kreditkort,privata skulder) öppna en tråd med vad framförallt som har gjort att jag kunnat betala av miljoner på ett par år för det är dom summorna vi tallar om (mellan en och två).
Ett par saker är givetvis jobba mycket. JÄMKA (!!!) inte dra på sig förfrågningar innan man har 0 (alltså inte chansa med nya lån) köra snöbollsmetoden, ha alla lån/krediter i excellarka, föreslå ackorduppgörelse med inkassobolag och kreditgivare. Ja det finns en hel del.
Men kommer att göra ett längre inlägg inom ett år när jag är närmare mållinjen.

Ja dina personliga skulder har helt klart varit jobbigare såklart.Nej men Gud, visst är det så. Om man har högre inkomst har man helt andra marginaler att trolla med.
Där har jag onekligen haft en fördel då jag ändå kan räkna med en bra inkomst varje 25:e
Det som däremot har varit till min nackdel som många andra inte har är hög hyra (10.000 månaden) jag har inte och har inte haft några tillgångar att sälja. What so ever. Alltså inga möbler,elektronik ja du fattar. Jag har dessutom haft en ansenlig mängd privata skulder och lån där man inte kan "deala" på samma sätt.
Men du har ju givetvis en enorm poäng som jag är enig om, hade min lön varit 30.000 efter skatt - då hade jag inte varit i närheten utav att vara skuldfri. Börjar tröttna på mitt jobb nu men måste på något sätt hitta motivation i att göra det två år till. Hur det ska gå till vet jag inte![]()