Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

<3 <3!

Det finns vissa jag förmodligen inte kommer att kunna lösa i samlingslånen. Tar jag två lån á 350.000 med bra ränta kommer det göra susen men jag räknar fortfarande med att inte kunna lösa allt den vägen, typ Klarna & Nystartfinans kanske eller liknande. Men det börjar ju onekligen gå mot ljusare tider.

Jämka är riktigt bra i mitt fall för jag kan lägga lejonparten utav min lön på att betala saker och ting!

Detta blir spännande vecka att följa sen! Thorn, freedom, balanzia är riktiga skitförfrågningar. Även advisa, lendo är dåliga för betyget i min erfarenhet. Hade freedom och thorn en gång som också försvann samtidigt. Betyget gick ner över 10% från 23-24% till typ 11-12%

Ja jag tänker att jag uppdaterar på daglig basis för att folket här ska se om 3 "bra" och 3 "dåliga" förfrågningar gör skillnad samt generellt hur mycket förfrågningar som försvinner gör på betyget.

<3 <3!

Det finns vissa jag förmodligen inte kommer att kunna lösa i samlingslånen. Tar jag två lån á 350.000 med bra ränta kommer det göra susen men jag räknar fortfarande med att inte kunna lösa allt den vägen, typ Klarna & Nystartfinans kanske eller liknande. Men det börjar ju onekligen gå mot ljusare tider.

Jämka är riktigt bra i mitt fall för jag kan lägga lejonparten utav min lön på att betala saker och ting!

Fördelen med att samla 700k på maxtid är ju att du kommer ner på en bra ränta på mycket och kan hantera månadsavgiften. Sen gå efter snöbollsmetoden på resten. så att om ett år kanske du har 3-4 lån totalt och då ännu bättre kreditbetyg så du kan samla 350k x 2 igen. Jag skulle satsa på att släcka så många krediter som möjligt innan marginalen FF försvinner. sen söka 1 samlingslån, vänta 1 månad söka 350 till. Efter det börja med snöbollsmetoden med jämkning i 12 månader. Sen om 12 månader har du riktigt bra kreditbetyg och kan samla 2 x 350 igen. Såhär hade jag lagt upp min plan om jag var dig.

Maj 2020 när du har betyg för: Wästgöta/Fairlo, sök maxbelopp via Bisnode för att släcka så mycket skit som möjligt på UC.

18 Juni: efter marginalen FF försvunnit, sök 350k via UC på Advisa. Släck så mycket som möjligt med hög ränta IGEN på UC till ett lån

15-17 Juli: Efter UC uppdateringen i Juli sök 350k till via UC på Lendo. Med dessa släcker du alla skitlån som inte syns på UC. (Fokusera på dessa med samlingslån och fokusera på UC betyget fram tills dess)
------------------------------------------------------
Framtiden

Augusti - Juli 2021: Sortera alla lån i storleksordning som finns kvar och kör snöbollsmetoden medan du fortsätter jämka. TA INGA UPPLYSNINGAR DENNA PERIOD.
2021, ca 17 Juli: när du har 0 uc FF kvar: Sök 350k via UC till ännu bättre ränta på Advisa.
2021, ca 17 Augusti efter uppdatering från 2021 Juli: Sök 350k till med ännu bättre ränta på Lendo.

26 dagar (3 veckor och 5 dagar) kvar sen börjar att försvinna. blir oerhört spännande att följa.

Senast ändrad:
Samma på Bisnode:

Där syns dock inte 2 av dessa för bolagen. Fått dom återkallade. Osäker vilka... Har en 6a hos Bisnode nu.

Bilagor

• Screenshot_20200418_225941_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200418_225941_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    450.4 KB · Visningar: 49
Vi närmar oss nu maj med stormsteg...Första veckan-tio dagarna är det stillje men sen jävlar i det sker det dunder både på Bisnode & UC. Kommer att hålla er uppdaterade.

14 maj är vi igång. Men Bisnode släpar som bekant så man ska nog vänta några dagar innan man går på Wästgöta för att säkerställa att betyget faktiskt har förändrats.

upload_2020-4-27_23-1-30.png

Håll koll på betyget efter 17e maj, borde uppdateras 18e eller 19e på bisnode när Creditstar försvunnit. Har du tillräckligt bra betyg för Wästgöta och ska lösa något som syns på UC med det lånet för Juni uppdateringen så kan det vara värt söka redan då.
Väntar du ut ST1 Finance 26e maj så syns det först på bisnode 27e eller 28e innan du kan göra ansökan (Maj 30 och 31 är en helg och inte bankdagar.)

Det vill säga innan ansökan är klar och pengarna utbetalda från Wästgöta, du betalat bort det som syns på UC så är det inte säkert det hinns med i Juni uppdateringen på UC. Men blir du beviljad efter 17e Maj när Creditstar försvinner så hinner du betala bort det du ska betala bort för att det ska komma med i Juni uppdateringen på min UC. Det är ändå 7 st förfrågningar som försvinner till 17 Maj och det kan göra tillräckligt på betyget.

Vissa av dessa Bisnode syns inte för långivaren va?

Kanske ett tips till dig @Terry_ . Minns när jag sökte på Lendo nyligen, fick inget bud jag ville ta. Hade kvar erbjudandena i 30 dagar ändå.

Tänker om man kan utnyttja det. T ex om du söker ett lån på Advisa och ett på Lendo 4-5e juni, låter dessa vara tills typ 2a juli och godkänner dessa. Då har ju FF kanske svalnat ned lite och söker då igen, då aktörerna kanske tror att du inte tog något lån. Isåfall skulle dessa 2 FF du skulle kunna ta u början av juli inte synas hos UC förrän mitten av augusti och du kanske lyckas få ytterligare ett rimligt lån.

Eller tänker jag fel?

Kanske ett tips till dig @Terry_ . Minns när jag sökte på Lendo nyligen, fick inget bud jag ville ta. Hade kvar erbjudandena i 30 dagar ändå.

Tänker om man kan utnyttja det. T ex om du söker ett lån på Advisa och ett på Lendo 4-5e juni, låter dessa vara tills typ 2a juli och godkänner dessa. Då har ju FF kanske svalnat ned lite och söker då igen, då aktörerna kanske tror att du inte tog något lån. Isåfall skulle dessa 2 FF du skulle kunna ta u början av juli inte synas hos UC förrän mitten av augusti och du kanske lyckas få ytterligare ett rimligt lån.

Eller tänker jag fel?

Förstår inte riktigt hur du tänker här?
En ansökan syns hos bankerna i 30 dagar ja, men säg att du väntar tills dag 28 då som du säger och accepterar ett erbjudande från en av bankerna du fick förslag om:
Då händer följande: Med största sannolikhet kommer ditt lån inte hinna utbetalas innan lånelöftet går ut, vilket betyder att du måste göra om ansökan hos samma låneförmedlare alternativt be den banken göra om ansökan på nytt = Ny UC
Skulle du då ansöka på nytt hos en låneförmedlare efter 3 dagar (då ansökan har gått ut) så kommer merparten av bankerna att ge dig sämre ränta eller avslag.
Förfrågningar från låneförmedlare syns alltid dagen efter hos UC
Så på detta vis har du på 33 dagar dragit på dig 3 UC förfrågningar isåfall, vilket gör att din UC-risk skjuter i höjden och det kan sluta med att du får automatiskt avslag från alla banker sen när du söker igen.

Detta är väll ok att göra om man har helt blank UC med inga eller höst 2-3 ff från föregående år, men har man typ 8-10 st bakåt då kan det vara förödande för betyget.
Oavsett så gör bankerna alltid en HELHETSBEDÖMNING när det gäller om de beviljar eller inte.

Förstår inte riktigt hur du tänker här?
En ansökan syns hos bankerna i 30 dagar ja, men säg att du väntar tills dag 28 då som du säger och accepterar ett erbjudande från en av bankerna du fick förslag om:
Då händer följande: Med största sannolikhet kommer ditt lån inte hinna utbetalas innan lånelöftet går ut, vilket betyder att du måste göra om ansökan hos samma låneförmedlare alternativt be den banken göra om ansökan på nytt = Ny UC
Skulle du då ansöka på nytt hos en låneförmedlare efter 3 dagar (då ansökan har gått ut) så kommer merparten av bankerna att ge dig sämre ränta eller avslag.
Förfrågningar från låneförmedlare syns alltid dagen efter hos UC
Så på detta vis har du på 33 dagar dragit på dig 3 UC förfrågningar isåfall, vilket gör att din UC-risk skjuter i höjden och det kan sluta med att du får automatiskt avslag från alla banker sen när du söker igen.

Detta är väll ok att göra om man har helt blank UC med inga eller höst 2-3 ff från föregående år, men har man typ 8-10 st bakåt då kan det vara förödande för betyget.
Oavsett så gör bankerna alltid en HELHETSBEDÖMNING när det gäller om de beviljar eller inte.

Jo , Absolut. Passar långt ifrån alla, men tipset var till Terry i hans situation. Han om jag inte missförstått kommer i juni ha en FF kvar och behöver söka mer än 2 lån på höga belopp.

Vet inte hur jag ska förklara men ska testa.

Om vi säger istället att Terry ansöker om 350 000kr på Advisa och Lendo 350 000 10e juni. Erbjudanden kommer in och är giltig till ca 10e juli.

7e juli godkänner Terry bästa erbjudandet på Lendo och bästa på Advisa, alltså innan erbjudanden gått ut. Dessa lån kommer inte synas på UC förrän mitten av augusti. Alltså kan Terry isåfall göra ny ansökan t ex 10 augusti när det gått 2 månader sedan sina 2 FF som togs i juni, som definitivt har svalnat för bankerna och dessutom syns inget tagit lån.

Detta passar inte alla men som jag förstått terry så är han behov av mycket i lån och såklart till så bra ränta som möjligt.

Sen såklart att två ansökningar via låneförmedlare skadar även om det är 2 månader sedan.

I slutändan kommer det till algoritmer i handläggandet eller vilken individ på banken/kreditinstitutet som bedömer detta. Jobbar själv på bank , en del med blancoansökningar. Har sett flera liknande fall, där kunder säger att de lockats av reklamer att testa att jämföra alla banker via förmedlare, sedan säger de till oss att de inte var nöjd med räntorna och att de inte tog något lån. Klart de kan se suspekt ut , men svårt för banken att kontrollera då UC verkligen visar att inget lån ska ha betalats ut på 2 månader.

Därav vikten med att få till datumen så att det ser verkligt ut. För det är inte många fall där någon som är behov av samlingslån får ett erbjudande och väntar en månad med att acceptera det. Det är klart att det är sämre med dessa 2 FF, men att det i många fall fungerar om man gör på detta sätt kan jag lova , då jag sett det själv.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp