Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Tack för förklaringen, nu klarnade det en hel del och jag förstår vad du menar :D
jag sitter själv och hackar tänder nu över ett samlingslån som jag blivit beviljad på ikanobank med medsökande på 350k, har skickat in alla kompletteringar och undrar om banken ringer eller inte för att berätta sitt beslut eller om det bara kommer ett mail, eller om det inte kommer nånting och så helt plötsligt har de betalat det som jag har sagt på fullmakten och resten till mitt konto?

Tack för förklaringen, nu klarnade det en hel del och jag förstår vad du menar :D
jag sitter själv och hackar tänder nu över ett samlingslån som jag blivit beviljad på ikanobank med medsökande på 350k, har skickat in alla kompletteringar och undrar om banken ringer eller inte för att berätta sitt beslut eller om det bara kommer ett mail, eller om det inte kommer nånting och så helt plötsligt har de betalat det som jag har sagt på fullmakten och resten till mitt konto?

Grattis! Svårt att svara för, jag jobbar på en storbank så skiljer säkerligen en del i rutinerna, framförallt då vi aldrig nekar någon i efterhand som vissa mindre aktörer gör.

Vi använder SMS för att meddela beslut (ringer endast upp för om det blivit manuell hantering och vi behöver fråga om vissa saker eller kompletteringar innan beslut). Skulle säga att de flesta använder säg av text för att meddela beslut. Vad jag läst och hört är väl typ 1. SMS 2. Mail 3. Samtal. Skulle vilja gissa att det är turordningen.
Så länge dina kompletteringar matchar rätt bra på angivna förutsättningar i ansökan bör det inte vara något problem.
Lycka till!

Nu går dagarna långsamt....Maj är ödesmånaden!

Vore kul om det kom en aktör med 500.000 utan UC, Typ creditsafe :D Nästa vecka lagom i Corona-Pandemin :D

Nu går dagarna långsamt....Maj är ödesmånaden!

Vore kul om det kom en aktör med 500.000 utan UC, Typ creditsafe :D Nästa vecka lagom i Corona-Pandemin :D

Ser fram emot denna karussell. JÄ*LIGT SPÄNNANDE! Sammanställde förfrågningarna lite från tråden.

14 Maj - Lendo (UC)
14 Maj - SevenDay Bank (Bisnode)
14 Maj - Nordax Bank (Bisnode)
14 Maj - Untie Lending(Bisnode)
15 Maj - Primal Capital(Bisnode)
15 Maj - UC uppdatering från April
16 Maj - Advisa (UC)
16 Maj - Balanzia (UC)
16 Maj - American Express (UC)
16 Maj - OPR Finance (UC)
16 Maj - Thorn (UC)
16 Maj - Brabank Asa(Bisnode)
16 Maj - Fellow Finance(Bisnode)
17 Maj - Credistar(Bisnode)
18-19 Maj: Samlingslån via Wästgöta 300k (För att förbättra UC betyget inför Juni, om du har nog bra betyg,)
22 Maj - Mash (UC)
22 Maj - Collector Bank (UC)
22 Maj - Resurs Bank (UC)
22 Maj - Freedom Finance (UC)
26 Maj - ST1 Finance(Bisnode)
27 Maj - NC Finance AB(Bisnode)
15 Juni ish: Lösta krediter via Wäsgöta kommer med i UC uppdateringen, uppdaterat underskott/inkomst.
18 Juni - Marginalen Bank (Sista UC försvinner)
18-19 Juni - Samlingslån 350k via Advisa (För att lösa dåliga lån med bra ränta, efter underkott uppdaterats/sista uc försvunnit och uppdateringen från det du löst via Wästgöta inkommit)
15 Juli ish - Samlingslån 350k via Lendo (För att lösa dåliga lån med bra ränta, efter Juni uppdateringen från det du löst via Advisa/Wästgöta inkommit)
20 Juli ish - Ny strategi framåt efter allt du löst är sammanställt/vilka kostnader och lån du har kvar.

12 Dagar kvar tills det börjar hända saker nu, så håll ut! Ljusare tider kommer efter du samlat förhopningsvis 1 mille.

Senast ändrad:
Fast då har du låtit bli att betala på vissa lån? När jag körde snöbollsmetoden betalade jag på alla förutom det minsta som jag pyntade extra på. På så sätt blev aldrig något lidande av de andra lånen.
Kämpa på du klarar detta! :)

Har också börjat köra snöbollsmetoden som du från och med den här månaden men jsg började med det som både hade sämst ränta. Är du skuldfri nu?

Hej Terry
Hur går det för dig,är 14 maj dagen som gäller för dig eller kanske t om 20 maj.
Du är min inspiration med att lyckas med mina skit skulder ...
Du är grym...i mina ögon...
Har följt dig noga..
Du har i fan kämpat dig igenom .. eld och vatten..
Hoppas att du får igenom en bra samlingslån det förtjänar du.
Du som har kämpat, betalat full pris och säkert liten till...:folded::tummen:

Senast ändrad:
Stort tack snälla Tessanki!

Jo det går väl bra! Jag börjar få ordning och reda på det hela. Otroligt mycket står och faller med Wästgöta. Behöver bli beviljad där och sen hade jag behövt två samlingslån med 350 X 2 vardera till en bra ränta. Då hade jag verkligen varit "on track" men vi får se om det blir genomförbart.

Jag tror jag kommer att ha cirka 400.000 som jag inte kommer lyckas samla till låg ränta. Men svårt att säga vi får hålla tummarna :D

Stort tack snälla Tessanki!

Jo det går väl bra! Jag börjar få ordning och reda på det hela. Otroligt mycket står och faller med Wästgöta. Behöver bli beviljad där och sen hade jag behövt två samlingslån med 350 X 2 vardera till en bra ränta. Då hade jag verkligen varit "on track" men vi får se om det blir genomförbart.

Jag tror jag kommer att ha cirka 400.000 som jag inte kommer lyckas samla till låg ränta. Men svårt att säga vi får hålla tummarna :D

Tycker du också verka vara en frän filur som haft sån glöd trots att du haft/har så stora skulder. Mitt psyke har tagit mer stryk av det hela.

Ole' ny vecka ,räknar ner för dig "Terry ",tror att det kommer att gå bra...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp