Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Forumet är riktigt bra stöd. Inte bara tips utan som du säger stöttar vi varandra. Peppar. Ger varandra energi att orka allt.

Okej.

Första föreläggandet har landat. ViaConto. Kommer inte skriva på det förrän påminnelses 1 november

Om jag bestrider det också med motivering "Betalt" hur lång tid har jag på mig att betala utan att jag får anmärkning/treskodom?

Kommer betala den innan TR dessutom ..

Kan jag klara mig till april?

Okej.

Första föreläggandet har landat. ViaConto. Kommer inte skriva på det förrän påminnelses 1 november

Om jag bestrider det också med motivering "Betalt" hur lång tid har jag på mig att betala utan att jag får anmärkning/treskodom?

Kommer betala den innan TR dessutom ..

Kan jag klara mig till april?

Det är sjukt. Tidigare när jag fått hem betalningsförelägganden har jag alltid någon vecka senare fått hem en delgivningsman, men det kommer ingen längre. T o m Svea som vägrade erbjuda mig en avbetalningsplan tidigare är villiga att upprätta en ny avbetalningsplan. KFM verkar helt enkelt inte jobba lika fort som tidigare.

Vänta på delgivningsmannen innan du skriver på påminnelsen! Se till bara att inte öppna dörren när en sådan kommer på besök. :) Eller så bestrider du ärendet till honom eller henne.

April blir svårt!

Finns en liten chans med April där. De skickar ärendet till Malmö Tingsrätt och de har säkert andra viktigare ärenden att handlägga just nu....

Brukar väl ta en 3-4 månader ifrån att man bestrider ärendet tänker jag?

Hur fungerar det med tingsrätten ? Kan någon förklara. Blir det några år på kåken om man ge fan i att betala ?

Ekonomiska brott har alltid prioritet i Sverige.

Fast detta handlar ju inte om brottmål. Tingsrätten utdömer inget straff, utan fastställer bara en skuld. Betalar man inte den så får man ändå inget straff. Det finns länder där det är kriminellt att inte betala räkningar, men Sverige är inte ett sådant land.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp