Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Väger 120kg om det är relevant - 202 CM.

Vill ner kanske till 105kg. Allt under det hade inte sett bra ut då hade jag blivit för smal haha.

En direkt konsekvens utav spelandet har blivit en kraftig viktuppgång.

Mår fan inte alls bra av det, är van vid att vara fit men nu är jag överviktig!!!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så!

Vad ska jag göra? Det enkla svaret är ju givetvis träna och äta nyttigare men det är inte så jävla lätt....

Någon som har några bra tips för att gå ner 2-3 kilo i veckan utan att svälta ihjäl sig?

Grönsaker, min vän !! :) Ät massvis av frukt & grönt, så kommer Du ”rasa” i vikt...och likväl bibehålla en bra mättnadskänsla... (men problemet är att Du är MAN och vanligtvis går inte män igång på just frukt & grönt) :(

Själv är det sättet för mig att hålla mig i bra form... älskar allt grönt i alla former & konstellationer :)

Väger 120kg om det är relevant - 202 CM.

Vill ner kanske till 105kg. Allt under det hade inte sett bra ut då hade jag blivit för smal haha.
Haha, vilken jävla jätte du är Terry! (positivt imponerad)Tror inte dina 15 extra syns över huvud taget på dig :)
Gå promenader och ät havregrynsgröt två ggr om dagen, inget socker och mycket grönt så är det snart borta. Jag är i samma läge som du, har varit det förut och gått ner så jag vet att det funkar!

Mår fan inte alls bra av det, är van vid att vara fit men nu är jag överviktig!!!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så!

Vad ska jag göra? Det enkla svaret är ju givetvis träna och äta nyttigare men det är inte så jävla lätt....

Någon som har några bra tips för att gå ner 2-3 kilo i veckan utan att svälta ihjäl sig?
Hur ofta äter du och vad äter du?

Sikta på några hekton i veckan om du inte vill få kilona lika snabbt tillbaka. Minska kolhydrater, undvik ,bröd och pasta osv. Havregrynsgröt till frukost och nå ägg, då står du dig bra till lunch, ut och rör på dig. Gå till gymmet, och gör nåt där :p:D

Ät inte efter 18, drick vatten, ät spenat för att dämpa sötsug. Ät bra fetter tex nötter och avokado och gå istället för att ta taxi ;)
Rör på dig mer än du äter dvs gör av med mer energi än vad du stoppar i dig.
Istället för godis ät frukt men helst bär :)

Började träna för 1 år sedan. Är skapligt vältränad idag pga det. :)

Terry, mitt råd till dig är att gå ner på gymmet åtminstone. Även om det är för 20 minuter.

Jag har fortfarande kaos i skallen, men gymmet har blivit en fristad för mig. Där jag kan släppa det mesta av mina problem.

Efter ett tag kommer du märka fysiken förbättras och det psykiska förändras till det bättre. Resultatet blir också att man börjar tänka mer på vad man får i sig och det sker automatiskt. Jag levde på skräpmat under en massa år, men mina rutiner idag har skapat en spärr för den typen av mat...

Det viktigaste jag fått ut av det här är att jag börjat respektera mig själv!

Människor respekterar människor som tar hand om sig själva. Respekten man får återvinner man till självförtroende!

Let's go, Terry!

Haha, vilken jävla jätte du är Terry! (positivt imponerad)Tror inte dina 15 extra syns över huvud taget på dig :)
Gå promenader och ät havregrynsgröt två ggr om dagen, inget socker och mycket grönt så är det snart borta. Jag är i samma läge som du, har varit det förut och gått ner så jag vet att det funkar!
Märker själv direkt jag äter onyttigt att kroppen inte mår bra man känner sig extra trött o hängig samt svullen! Och vågen ökar direkt men brukar gå snabbt ner när jag äter bättre brukar ej fastna!
Många bra råd här ❤️

Hur ofta äter du och vad äter du?
Oftast vet man vad det är som inte är bra för kropp o vikt!
Mår man inte bra stoppar man i sig skräpmat o socker och mår ännu sämre märkligt beteende om jag pratar för mig själv!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så! Räkna kalorier. Försök lista ut hur mycket du gör av med på en dag. Sen lägger du dig strax under. Men käka inte bara en pizza per dag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp