Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Det är förhandlat & accepterat !
Det blir så med stambyte, som då även genererar helrenovering av badrum & kök.
Samt alla gemensamhetsytor renoveras och trygghetspaket inkluderas.

Läste förresten på lite av mina brev nu.

Dröjsmåls ränta från nano kredit 36.5% ;) plus referens ränta antar dom menar de vanliga 8%.

Tycker du den känns rimlig att man får ta detta? ;) Tror krediten är på 25 eller 30K.

Jävlar vad den krediten kommer få hävarm

Om KF dubbelkollar med hyresvärd vad hyran man angett är på ?

I detta fall får ju hyresvärd meddelande att utmätning isf kommer ske.

Bostadsuthyrarna har berättat för mig att dom ytterst sällan får samtal rörande hyran. Dock får vi inte helt sällan samtal från KF, men då är det oftast att dom behöver koden för att komma in i fastigheterna. Dom har heller inte namngett vem dom ska till...

Bostadsuthyrarna har berättat för mig att dom ytterst sällan får samtal rörande hyran. Dock får vi inte helt sällan samtal från KF, men då är det oftast att dom behöver koden för att komma in i fastigheterna. Dom har heller inte namngett vem dom ska till...

Hyr privat, men är en bra gubbe så blir det så att dom hör av sig till honom får jag berätta, varför? Och anledningen till det ser ut såhär tänkte jag, samt att hyran kommer fortsätta att betalas som vanligt och man har en tuff period framför sig.

Nej, fastighetsägarna har ingen rätt att ta kreditupplysningar eller kolla upp Dig på annat sätt när Du väl har tecknat ett hyresavtal. Som sagt, besittningsskyddet väger starkt till hyresgästens fördel.
Självklart att man dock sköter sig...men det gäller ju för alla oavsett boendeform. :)
Hyran är prio ett! Bott i ca 1 år nu har vi fått om vi vill beställa inglasning 500kr till i månaden och vi vill gärna ha det bor nere vid vattnet och det blåser en del! Kraftigt så ballkongmöblerna for omkring och blir mycket blött vid regn! Tar dom ny upplysning då? Börjar bli orolig över alllt just nu
Nej det gör dom inte...

Jag ska rota 2 bostadsfastigheter med start nu i maj där hyran för de boende går upp med ca 2000kr/månad & inte ens då görs en kreditupplysning på de boende. Dom får ”vackert” betala den nya hyran eller flytta... :eek:
okej tack för ditt svar

Hyr privat, men är en bra gubbe så blir det så att dom hör av sig till honom får jag berätta, varför? Och anledningen till det ser ut såhär tänkte jag, samt att hyran kommer fortsätta att betalas som vanligt och man har en tuff period framför sig.

Lever Du ensam?!

Nej, sambo med ett barn på snart 3v.

Dock ska vi separera tror jag. Lite rörigt, vi håller ihop iaf nu till en början på grund av vår dotter iaf för att kunna avlasta varandra.

Vet inte riktigt vart vi står, återfallet till spel skedde efter hon sa att hon ville separera.

Tror det var en anledning till att jag började igen... svårt att säga, men var nog endel av triggern.

Om KF dubbelkollar med hyresvärd vad hyran man angett är på ?

I detta fall får ju hyresvärd meddelande att utmätning isf kommer ske.
Det händer stt det kollas men inte så ofta.. finns inga hinder att kolla dock

Spelstopp gör det inte omöjligt att spela, bara inte lika lätt.

I botten måste man ändå vilja sluta spela.

Men väldigt bra att det finns nu

Ja, precis. Alla sådana hinder är väldigt välkomna och det är bra att politikerna äntligen vaknat. Även bra att medvetenheten om spelmissbruk ökar. Läste att KO ska granska Sigge och Alexs podd där de bla pratar om hur lätt det är att försörja sig på spel. Bu för dem och bu för alla kändisar som tjänar reklampengar på spelbolag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp