Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Jag har ju en ganska hög lön. Sen Credway,Betalkoll,Credigo,Easycredit gör jag betalning till - sen tar jag ut pengarna. Samma med Euroloan.
Vissa hoppar jag över sen tar jag dubbelt nästa månad.
Jag har lärt mig vilka bolag som är "slöa" med att ta ärenden vidare till Inkasso/KFM...

Inget lån är direkt nära att sägas upp än och vi är redan inne i februari - ska söka lån i april/maj.
Så det kommer nog att gå men kommer bli ett jävla pysslande.

Det svåra uppdraget kommer sen dock att bli få ett lån i Miljonkronor-klassen till våren.

Måste du inte försöka med två olika banker på 500k var? Få som ger mer än 600k isf måste man verkligen prata med dem och inte gå via lendo. Eller?

Om din man kan stå som huvudsökande - är det inte bättre ta en ansökan genom Lendo? Har han bra ekonomi och inga anmärkningar?
Tyvärr är kreditvärdigheten ej så bra där heller inga anmärkningar men mycket dåliga lån också dom enda som skulle bevilja är nog typ nystart finans tror han har 16% risk uc! En del lån är tagna på grund av mitt tidigare spelmissbruk och han har också blivit drabbad tuvärr började med dottern som vi hjälpte är en lång historia men hon hamnade tyvärr hos fogden ändå och har utmätning till sommaren! Hon är skyldig oss ca 400 000kr och ska börja betala 5000kr i månaden till oss när hon är färdig!
Egentligen är det mycket mer hon är skyldig men dotter är dotter!
Men klarar inte ekonomin till dess nu när kravbreven började komma!
På slutet när jag spelade var det mest för att vinna pengar till räkningar ibland gick det bra tills jag blev girig och ville vinna mer hade jag bara slutat där på plus hade sitsen varit en annan idag
Det var länge sedan spel ger glädje sista månaderna innan jag slutade var det förenat med ångest helt galet vad man utsätter sig för

Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
38:an 500
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949

Detta är alltså typ vad jag ger per månad. Utan hyra och fasta kostnader och utan mina privata skulder.....
57.463 kronor betalar jag per månad.
Detta funkar givetvis inte utan jag pysslar och har mig. Tar ut efter betalningar och skippar vissa.

Förstår ni nu hur jag har konstgjord andning fram till samlingslånen jag ska ta om 3 månader. Jises. Man blir fan gråhårig.
Uschfyfan, du ansöker väl om skuldsanering när dina privata e betalda? Känns ju som att du får betala forever på skit annars....

Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949

Detta är alltså typ vad jag ger per månad. Utan hyra och fasta kostnader och utan mina privata skulder.....
Detta funkar givetvis inte utan jag pysslar och har mig. Tar ut efter betalningar och skippar vissa.

Förstår ni nu hur jag har konstgjord andning fram till samlingslånen jag ska ta om 3 månader. Jises. Man blir fan gråhårig.
Jag menar även om du får ett samlingslån....du blir ju skuldfri fortare iaf...

Jag menar även om du får ett samlingslån....du blir ju skuldfri fortare iaf...

Får han ett samlingslån så kan han nog få det att snurra och då är inte skuldsanering ett alternativ.

Primärt är väl skuldsanering för personer som går minus varje månad hur dom än gör. Dvs att även om du har löneutmätning så kommer du aldrig bli skuldfri pga räntor. Eller att återbetalnings perioden är mer än ca 15år.

I mitt fall så är jag osäker om utmätningen ens täcker räntekostnaden vid utmätning. Kanske gör det så amorteringen är någon hundring. Är väl skuldfri när jag är 200-300 år kanske ;) räcker nog inte år 3000-4000...

Jag är verkligen nere för räkning. Men mitt samlingslån är såååå nära. Vi snackar om 13-14 veckor. Jag vägrar vika ner mig nu alltså.

Har kämpat för länge för att nu falla....

Sen börjar del II i kampen. Men utan privata skulder kommer det kännas mycket enklare.

Håller alla tummar för dig Terry. Kom ihåg vad du sa för några veckor sen till mig. Jag går på din väg nu(mot skuldfrihet). Kämpa.

Får han ett samlingslån så kan han nog få det att snurra och då är inte skuldsanering ett alternativ.

Primärt är väl skuldsanering för personer som går minus varje månad hur dom än gör. Dvs att även om du har löneutmätning så kommer du aldrig bli skuldfri pga räntor. Eller att återbetalnings perioden är mer än ca 15år.

I mitt fall så är jag osäker om utmätningen ens täcker räntekostnaden vid utmätning. Kanske gör det så amorteringen är någon hundring. Är väl skuldfri när jag är 200-300 år kanske ;) räcker nog inte år 3000-4000...
Får hoppas du är väldigt ung nu då ;)

Skuldsanering är tyvärr inget alternativt. Tråkigt nog. Men så länge jag ligger på under 20.000 i BlancoLån så kommer jag kunna gå runt.
Den stora frågan är ju om jag kommer ligga under 20.000...
Snart vet vi :)!

Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949

@Terry_ Är så sjukt imponerad av din styrka och kämparanda! Har följt dina inlägg, speciellt när du skriver om dina erfarenheter kring spelberoende. Jag blir på något sätt lättad när du beskriver beroendet och hur du lägger ord på det, då jag känner igen mig så mycket. Din kamp mot spelfrihet stärker mig som fan! Tänker, om Terry med dessa förutsättningar inte ger vika och visar oss att allt kämpande börjar ge resultat så ta mig FAN ska jag ta mig ur det här! Blivit så inspirerad av dig att jag tänker försöker redan nu spåna plan B om jag längre fram inte får ngn skuldsanering! Ville att du skulle veta att dina inlägg gör en skillnad på riktigt! Nu har jag varit spelfri i tre månader och känner inget sug:) än! Dock kan sorgen över förlorade pengar och hur jävla bra jag skulle kunna haft om jag inte hade spelat bort allt göra sig påmind ibland. Har sakta men säkert börjat acceptera då jag inser att det är destruktiva tankar som begränsar ”tillfrisknandet” om minskar ens kämparlust!
TACK och Kram:)

Dilbah tack för dina vänliga ord. Jag vill poängtera samtidigt att det inte är så förbannat lätt. Än idag grämer det mig något oerhört hur mycket jag har gått miste om i livet. Det känns jobbigt för mig att veta att jag är skuldfri först när jag är 40 år kanske - Då hade jag varit mångmiljonär om jag inte hade spelat. Så jag börjar på "noll" först när jag är 40. Det är fortfarande väldigt påfrestande för mig mentalt att förlika mig med detta. Jag har också fortfarande dessa djävulens impulser när jag är "back" en månad. Med detta menar jag att om jag har räkningar på 40.000 säger vi - min lön var på 30.000 ja då vill jag "vinna resterande summor" dessa satans impulser kommer men dom blir allt färre och ÄNTLIGEN har jag lärt mig att hantera dom men även besegra dom. Jag har nu styrkan att stå emot speldjävulen.

3 månader är riktigt bra jobbar - Det blir bara lättare!! För mig var första halvåret tuffast sen bara flyter det på. Det är det svåraste steget - att sluta spela. Resten flyter faktiskt på mer eller mindre ganska bra. Nekas man skuldsanering exempelvis då kanske man hittar ett extrajobb eller något annat. Vi har varit förblindade av spelet tidigare att vi inte har sett andra lösningar och utvägar.

Så länge man håller sig spelfri och faktiskt börjar ta ansvar för sin ekonomi - amorterar/betalar på sina skulder då kommer ljusningen. Ju starkare ljuset är desto mer motivation får man.

Jag är stolt över dig :)!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp