- Meddelanden
- 2 049
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Oh no.Har kvar ett par AirPods att sälja ocksåGått trögt med det här sista paret..
Hur många har du sålt?
Oh no.Har kvar ett par AirPods att sälja ocksåGått trögt med det här sista paret..
Nu bedömer jag. inte detta vara sannolikt. MEN om jag lyckas låna 200.000 över vad jag behöver så kommer jag göra det.
Dessa pengar kommer jag ha på mitt konto som buffert, förutsatt att räntan är under 6-7%.
Jag är nämligen ganska säker på att jag är klipsk nog att hitta något som ger mer avkastning än så på ett år.
Naturligtvis något som inte är åt "risk"hållet ala aktier,spel och dylikt utan mer annat.
Kan inte konkretisera det nu men ett exempel kan vara köp/sälj.
Fått blodad tand nu efter allt på blocket...
Så är det. Just börsen är big nono. Känns som att spela. Tror jag inte hade kunnat hantera det.
Jag tror att adrenalinet från att köpa och sälja saker och utmaningen att betala räkningar har ersatt spelberoendet och det jagandet, jagar halvlätta istället för lätta pengar nu
SKITkul att få in pengar på försäljningar. Stort som smått, önskar jag var antik dealer eller nåt.
Börsen är i stort sett gambling om du inte har långsiktiga investeringar eller insider information.
Ja, jag provade aktier förra året för att en vän tipsade och gick back 17.000 så jag tänker "nja".
Så är det. Just börsen är big nono. Känns som att spela. Tror jag inte hade kunnat hantera det.