- Meddelanden
- 268
- Mottagna reaktioner
- 333
- Poäng
- 477
Haha, tar mig lite rödtjut ikväll
Även om du jobbar 14h i inledande är du där gratis där
I FEEL YOU !!
Var på mitt riktiga första möte med skuldsanerings rådgivaren i veckan....
Lite kluven när hon ställde frågan pm jag vill skicka ansökan nu direkt eller vänta?
Hon räkna upp vad som tilltalade min skuldsanering.( typ hög skuldsättning osv )
Negativt är nytagna lån sa hon.
LÅN 550K på mig själv, lån på mig sambo 100K. =650
Privat skuld 1 Miljon till familje medlem.
Behöver ta med den skulden, moraliskt mår jag illa av det..
Enda skulden jag vill fullfölja. Kan det verkligen påverka????
Grundlön jag har är liten, visst kan öka den om jag byter jobb nu innan anmärkningar kommer... men för stor risk...
Kan skicka privat lite mer ingående tar det inte här. Om du orkar läsa.
Men du har läst på liksom jag angående det man ska gå igenom.
Normala banklån hade inte min skuld varit ett problem men när 400K är skiit.
Mycket rödtjut som pratar men är ju då sanning kommer fram
Förövrigt för alla er aandra dom som läser så har jag planer för de bolagen som bryter mot lagen så fort Swedbank krisen är över och FI får större befogenheter.
Vi hade privatskulder med i vår ansökan. Tänk på att dina anhöriga får tillgång till all info kring varför du är skuldsatt. Kan vara bra att kontakta hen innan du skickar in ansökan och berätta om läget (om hen inte redan vet omfattningen). Jag tyckte det var konstigt att de inte kollade upp privatlånen mer, i praktiken kunde vi skrivit en ännu högre summa och då hade vår anhöriga fått mer tillbaka? Ingen koll på skuldebrev eller liknande. Säger inte att du ska vara oärlig men tyckte det var lite märkligt och borde vara lätt att fuska där.
Hur pass nya är dina nytagna lån?
Väntetiden är ju så himla lång innan de ens börjar med din ansökan, så frågan är hur länge du ska vänta med att skicka in?