Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Då går du ändå +, så bara att kämpa. Din frihet kommer bli betydligt limiterad om du släpper till fogden.

Vart prickad sen jag var 25 ungefär, och stressen när man skulle göra en så liten grej som att låna ett släp för att jag trodde det skulle bli nekat, inget att rekommendera.

Och risken är ju stor att dem drar mer vid en eventuell utmätning.

Okej, förstår. Men ska inte låna Terrys tråd här med mina problem. Men tack för hjälpen!

Dem flesta av oss har eller har haft samma problem. Skriva av sig är en del av läkandet.

Jag har en fråga till alla er som skriver ”bra jobbat, bra kämpat” osv, är genuint intresserad för att jag inte förstår, vad är det som är bra jobbat med att släppa alla lån man tagit till kronofogden och senare få skuldsanering?

Varför avslogs din ansökan, med vilken motivering?
Jag har ”kunnat” jobba. Jo visst, tjena. Först och främst var jag så dålig att jag aldrig dök upp till jobbet en dag, och kom aldrig tillbaka. Sjukskrivning direkt på dagen.

Jag testade att börja studera vilket sket sig så fick börja en ny på distans eftersom jag inte orkar ta mig till skolan fysiskt. Men jobba kan jag tydligen, trots läkares avrådan. Dessutom skulle jag aldrig få ett jobb i dagens läge. Vad skulle jag ens göra där? Komma en timme och sen gå hem för att jag är helt slut?

Jag har en fråga till alla er som skriver ”bra jobbat, bra kämpat” osv, är genuint intresserad för att jag inte förstår, vad är det som är bra jobbat med att släppa alla lån man tagit till kronofogden och senare få skuldsanering?
Det är inte så enkelt att det är bara å släppa o tro man får skuldsanering sen. Många är vi som innan på olika sätt kämpat i flera år med skulderna för att få ihop det och då menar jag inte att ta nya lån för att släcka andra. Det är en del i skäligheten att ha gjort allt man kan innan man ansöker.
Jag släppte inget medvetet till KFM utan till slut blev det så när det inte gick att betala allt varje månad. Fortsatte betala på allt jag kunde tills jag fick först löneutmätning innan inledande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp