Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Liten up-date, sista dagen på oktober nu,ja som vanligt inga pengar kvar efter att alla skulder dragits.Känner mig deppig inte ens en hundralapp att glädjas åt,känns konstigt att man tycka att en så liten summa på kontot skulle kännas bra.Mitt liv fortsätter i sitt gilla gång,jag och min man har hittat fotfästet och balansen i min skuldträsk.Vill att månaderna ska gå fort till maj nästa år,det är då jag ska söka ett samlingslån.Hade ändå tur trodde att jag skulle hinna få en anmärkning till( har 2 st i från april).Men har bara 2 st och alla mina ff kommer att vara borta nästa år.Kommer också att ha höjd min årsinkomst.Så det ser bra ut framåt till nästa år.Ser att nya olyckliga människor har tillkommit här,fan känner med er,det är så j...vla jobbigt att hamna i skuld.Ni kommer att gå starkare ut ifrån eländet ,jag själv kände hur hopplöst allt kändes i början då man vet varken ut eller in.Tack vare min härliga man som tror på mig och vår framtid tillsammans så kommer det att bli bra,kommer att ta tid ekonomisk innan jag fått det vettig balans.Till er alla här mycket kraft och KÄRLEK:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Skönt att du kämpar på! Samma för mig. En liten fråga? Är det maj-19 som du ska ta samlingslån? Är dina betalningsanmärkningar borta då? Har ni någon fastighet eller bostadsrätt ni ska låna på då?

Hej skogsmulle
Kommer att söka en samlingslån i maj -19.Mina anmärkningar har då fyllt 1 år,alltså inte säkert att det kommer gå bra.I sådana fall så är det nästa år maj-20 som det gäller.Vi har fastigheter men inte aktuellt att ta mer lån på det.Jag ska samla och samla tills jag får ner antalet lån,har fortfarande ca 600 000 kr i synliga lån och ca 80 000 kr i blandat kompott bestående av 3 st avbetalningsplaner till inkasso,sammantaget 17 st lån.Nu gäller det enbart att ta lån till att samla och inget annat är aktuellt.

Hello igen,dags igen för en liten up-date i min skuldträsk.December månad ,stor ångest mycket utgifter:(:(.Har lyckats få betalfria månader på 4 st lån och amorteringsfritt på 2 st .Har 16 st lån att betala på varje månad och 1 st till i kvartalen( 17 st).Detta gör att det faktiskt blir pengar över denna månaden ifrån min lön :):),Kan nu koppla av ,Julen räddad;).Hoppas alla ni här får en riktig go jul och go start på det nya året.:D

Yes , en till som beviljade mig en betalfri månad,den summan kommer jag att använda på ett mindre lån som syns på mitt U C. Förberedelser inför nästa år.:rolleyes::rolleyes:

Hello igen. En up-date i min lånesituation .Räknar och räknar igen på skulder och inkomster.Jag har kommit fram till att jag måste vänta åtminstone till i början av Juli månad innan jag söker om :(samlingslån.Kommer att söka på advisa och Lendo.Kommer fortfarande ha 2 st betalningsanmärkningar som är över 1 år gamla.Jag vill hinna få in min nya årsinkomst in till uc och min underskott som kommer att vara lägre än förra året.Försöka få dom bästa förutsättningar innan jag söker på advisa och Lendo.Sen kommer det att dröja till nästa år.Frågan är hur mycket jag ska våga mig på :p.Känns liten surt att jag måste skjuta på det,en anledning till det är att jag vill hinna betala bort Cash buddy lånet som nu syns på UC.Förstörde min UC:mad:.

Jaha,betalat återigen på mina lån och kände mig liten deppig över det.Vad fort man kan skuldsätta sig med stora belopp.Och nu kommer det att ta år innan man blir av med det.:(Satt just nu och tänkte på att det jag betalar in på mina lån i månaden,skulle jag säkert fått i löneutmätning om jag hade hamnat hos kronofogden.Fan vilken go GUBBE jag har,värt allt och liten till(blir tårögd när jag tänker på honom när jag skriver detta) tack vare honom så ligger jag inte hos kronofogden.Jag kan åtminstone påverka mina skulder med att det:
1.Inte sticker iväg med ofantliga räntor.
2.Nyttja betalfria månader (vid semester och Jul)
3.Få till det med samlingslån.
Allt detta hade jag inte kunnat göra med löneutmätning.Så det finns ju ett ljus i mörkret för mig och min man.Nästa åtgärd för mig är i Juli månad .Till dess får det lunka på i sakta takt.:p

Senast ändrad:
Liten up-date kom på att jag deklarerar ju in tidigt via nätet,kanske också min nya årsinkomst och min nya underskott visas tidigare i UC .Behöver kanske inte vänta tills Juli månad tills jag söker en samlingslån.Känner att jag går på nålar just nu.Kommer att berätta för er hur det kommer att sluta.Jag har inte dom bästa förutsättningarna,men vi får se vad det blir :eek::eek::eek:

Liten up-date kom på att jag deklarerar ju in tidigt via nätet,kanske också min nya årsinkomst och min nya underskott visas tidigare i UC .Behöver kanske inte vänta tills Juli månad tills jag söker en samlingslån.Känner att jag går på nålar just nu.Kommer att berätta för er hur det kommer att sluta.Jag har inte dom bästa förutsättningarna,men vi får se vad det blir :eek::eek::eek:
Uppgifterna kom ju in betydligt tidigare än juli förra året när man deklarerade via nätet

Okey
Liten up-date om min situation, min skuld på 840 000 kr ligger nu på 669 000kr.:):)kollade nu på min räntor för 2018 och ser att jag kommer återigen få ett högt underskott.Har räknat att jag just nu ligger på 100 000 kr i inbetalade räntor och då har inte jag fått med alla avslutade skitlån från förra året.:eek: Det ser inte bra ut för att söka ett mindre samlingslån i år.Har redan dåliga förutsättningar på grund av 2 st anmärkningar:(:(.

Sjukt bra jobbat med skulden. Önskar det minska lika fort för mig med

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp