- Meddelanden
- 291
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 307
Tusen tack för att du delar med dig! Känner mig mindre ensam av att förstå att detta hänt fler,även om jag inte önskar detta för någon. Jag menar ifall man som kund vill göra rätt för sig, hör av sig proaktivt för att finna lösningar, borde dessa då inte tas tillvara? Varför skulle inkasso och KFM vara en lösning?Hade själv ett lån på Santander Bank. Skulle resa bort ett par månader och förskottsbetalade då amortering och ränta för några månader. Betalade med råge så betalade flera tusen mer än jag var tvungen att göra. Låg alltså före betalningsplanen, pratade med en handläggare om detta och det var ok. Fick sedan när jag kom hem en missbrukad kredit. Kontaktade banken och förklarade men ingen visste något. Summanbjag betalat in tog dom som xtra amortering 1 månaden och inget annat. Har försökt att få rätsida på detta men missbrukad kredit vägrar dom dra tillbaks från uc. Bankerna har makt.
jag är ännu smått i chock och kan inte fatta vad jag genomgått under eftermiddagen sedan jag tog emot brevet från Axactor, ska jag försöka se något positivt i allt detta så har inkassobolaget varit hjälpsamt, jag grät hejdlöst i skär panik när jag ringde dem, allt kom ikapp mig, så kanske hjälpte det.. skämdes inte utan lade mig platt. Jag vet inte vad som sker nästa vecka. Utöver det som redan hänt så kommer mitt sk klagomål inte hanteras ifall min ansökan/brev inte är undertecknat..som ytterligare faktor, ringde ett sista samtal på em och fick svar att mitt ärende ang klagomål inte hanteras utan underskrift,remember gör inga förmildrande omständigheter under cv-19,vilket gör det hela än mer svårare, eftersom jag inte får åka till jobbet under cv-19 med stängt kontor och utan skrivare hemma. Jo då tänker ni att en vän har det.. önskar att så var fallet.. inte för mig.. så än mer funderingar, men jag tror att jag pausar en stund och vilar huvudet. Gråten, förtvivlan och ledsamheten har fått komma ut. Kram till er alla - känner mig inte lika ensam
usch vad plågsamt detta rent ut sagt. Nej de ser inte ut och godkänna ngt utöver dem processer som de har skapat.. ledsamt, när jag vill göra rätt för mig, får se vad jag tar mig till på måndag.. helgen blir ett vakum känns det som :-(