Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missbrukad kredit och full UC

Hej! Jag fick en missbrukad kredit i januari. Förjävligt då jag hade tänkt samla lån i april med ny deklarerad inkomst.
Men till sak. Min telefon gick sönder och testade då att beställa en på hallon. Gick igenom. Full uc men dom såg inte den missbrukade krediten?
Under fliken ”anmärkningar” på kreditupplysningen står det inget. Samma med avarda, dom tog dock inte full uc men under anmärkningar var det tomt även där. Borde inte det synas på både hallon och Avarda?
Står 0:- i missbrukad kredit på minuc, kan det ha något med det att göra?
Långt inlägg men blir inte klok på detta.
Tacksam för svar om någon vet varför

Hej! Jag fick en missbrukad kredit i januari. Förjävligt då jag hade tänkt samla lån i april med ny deklarerad inkomst.
Men till sak. Min telefon gick sönder och testade då att beställa en på hallon. Gick igenom. Full uc men dom såg inte den missbrukade krediten?
Under fliken ”anmärkningar” på kreditupplysningen står det inget. Samma med avarda, dom tog dock inte full uc men under anmärkningar var det tomt även där. Borde inte det synas på både hallon och Avarda?
Ingen?

Är du säker att det tagits full Uc? För har du misskött kredit så syns det om man tar full Uc. Syns däremot inte på Bisnode och creditsafe.
Skumt att det inte syns om det nu är full Uc som tagits eller om anmärkningen inte hade hunnit registreras på Uc vid tillfället då upplysning togs.

Är du säker att det tagits full Uc? För har du misskött kredit så syns det om man tar full Uc. Syns däremot inte på Bisnode och creditsafe.
Skumt att det inte syns om det nu är full Uc som tagits eller om anmärkningen inte hade hunnit registreras på Uc vid tillfället då upplysning togs.
Den registrerades i januari, fick hem brev runt den 25 jan och syns även på minuc. Hallon har tagit en full uc (förra veckan) för den syns som en förfrågan medan avarda är bland dom ikke synliga för andra banker. Tyckte det va konstigt att det inte syntes. Står att jag inte har någon anmärkning från kfm, tingsrätten, kreditgivare. Så dom bör ju se den tycker man när det finns en

Kollade nu igen, ingen av dom har tagit full uc tror jag då lånen inte syns men ändå konstigt att kollumen anmärkning finns med men att det inte finns några registrerade

Det är inte alla aktörer som ser den anmärkningen. Jag hade 3 St när jag fick igenom 240.000kr på Coop :)

Det är inte alla aktörer som ser den anmärkningen. Jag hade 3 St när jag fick igenom 240.000kr på Coop :)
Jag vet men då finns ju inte ens kollumen ”anmärkning” med..
collector gjorde så en gång, innan jag fick anmärkning.

Det är väl de som rapporterar in missbrukad kredit som får ta del av missbrukad kreditanmärkningar.

Missbrukade kredit är inte en betalningsanmärkning utan det är som jag förstått ett register som banker och kreditinstitut har gemensamt (som bara de kan se) och där rapporterar de när någon inte skött sitt konto och kontot blivit uppsagt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp