- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Så ofta jag funderat på varför men inte kommit på något annat än att jag inte hade koll. Eftersom jag lärt mig leva på minimum sedan utmätningen och därefter skuldsaneringen startade och tycker att det funkar bra kan jag ibland förbanna det faktum hur mycket jag skulle kunnat ha sparat under årens lopp. Jag gråter inte över spilld mjölk men ser saker i ett nytt ljus.Ett stort mått av självbedrägeri i mitt fall, jag låg så på gränsen att korthuset föll genom några veckors sjukskrivning, fanns inga marginaler alls. Ju mer man tjänar desto mer förlorar man på sjukskrivning, innan försäkring går in efter 3 månader. Jag förlorade ca 60 tkr på den sjukskrivningen före skatt... men ekvationen hade inte gått ihop ändå, det fungerar som en enda stor förskingring att låna för att betala lån, räntan blir bara dyrare och dyrare eftersom det blir svårare att få lån med tiden, jag som har en motsvarande masterexamen i matematik och utbildad strateg borde fattat det för länge sedan, inte klokt när man tänker efter.