Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Blanka ff hos inkassobolag (det jag menade) är inte samma som tomt där summan ska vara.
Hos låneförmedlare är det vanligt att dem inte har ansökta summan ifylld.

Menar du collectors betalkoll? Det är en micro uc ff som inte syns för andra och ej listade lån/krediter.
Om Du inte har ansökt om lån/kredit borde du kontakta lånebolagen och UC för rättelse. Du kan alltid prova.

Nja det ena var större UC , tror det kan ha varit för glaze för fick inkasso på det nu, trots att betalat in 4000, ingenting nämndes om nåt ytterligare krav vid kontakt nu helt nyligen... då har glaze använt 3st förfrågningar också.. men aldrig stått nåt om det bara Collector

Blanka ff hos inkassobolag (det jag menade) är inte samma som tomt där summan ska vara.
Hos låneförmedlare är det vanligt att dem inte har ansökta summan ifylld.

Menar du collectors betalkoll? Det är en micro uc ff som inte syns för andra och ej listade lån/krediter.
Om Du inte har ansökt om lån/kredit borde du kontakta lånebolagen och UC för rättelse. Du kan alltid prova.

Jag har inte sökt allt som står men nästan de som har flera har jag lån hos, säkerligen inskrivet att de får ta löpande, men det kan ju kollas upp.

Vad? Om man skaffar betalkoll så påverkas UC alltså? Helt emot vad andra sagt hittills i forumet...måste veta hur det funkar med betalkoll och hur d påbverkar uc?

Vad? Om man skaffar betalkoll så påverkas UC alltså? Helt emot vad andra sagt hittills i forumet...måste veta hur det funkar med betalkoll och hur d påbverkar uc?

Betalkoll belastar inte UC men dom tar dock en osynlig UC.

Men mucked skrev nyss att uc gick från 7 till 14 pga betalkoll?!

Uppdaterat redan för augusti, det var snabbt av UC.

Betalkolls kundtjänst sa till mig att de rapporterar in till uc ( påverkar kreditbetyget alltså) . Det var för nån månad sen. Jag har ej tjänsten så jag kan inte bekräfta.

Nån som kan bekräfta ovanstående? Ang ucscore, ändras detta inte samtidigt som procenten? Min gick nu ner exakt 2% men ucscore är ff samma?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp