Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt gick från 17,3 till 7,3 förra månaden, så lär gå sakta för mig nu framöver. Lite förfrågningar som försvinner då och då kommande månader samt en av mina två anmärkningar. Ska bli spännande att se hur det blir när den försvinner i oktober och jag bara har en kvar.
Anmärkningarna kommer nog göra mkt för dig. Dock ska nämnas att jag fortfarande inte fattar hur de räknar ut detta då vissa verkar gå åt andra hållet. Jag vet dock att mina maxade kreditkort är piss och skulle jag få bort dem så skulle nog min uc bli bra mkt bättre...… Det är det jag hoppas ett samlingslån ska kunna fixa...

Anmärkningarna kommer nog göra mkt för dig. Dock ska nämnas att jag fortfarande inte fattar hur de räknar ut detta då vissa verkar gå åt andra hållet. Jag vet dock att mina maxade kreditkort är piss och skulle jag få bort dem så skulle nog min uc bli bra mkt bättre...… Det är det jag hoppas ett samlingslån ska kunna fixa...
Hoppas verkligen det och samtidigt som lite ff försvinner (har 15 st nu). Håller med dig om att man inte alls fattar hur de räknar. Mitt sjönk från 17,3 till 7,5 efter att en av mina 3 anmärkningar försvann i juni. Däremot har min nyttjade kredit höjts varje månad.
Jag håller med dig, de där krediterna är fasen inge bra. :/ Är i samma sits som dig där, i behov av ett samlingslån för att få bort de. Men lättare sagt än gjort. :(

Det som är svårt tycker jag är att förstå bankerna. Vissa har bättre uc % men betydligt högre blanco/krediter än mig men de får låna medan jag enbart har 80.000 synligt i skuld på uc. Ja ja hur det än är så fattar man ändå inte deras algoritmer.....:mad::confused:

Hade tidigare 6,6
Gjorde låneansökan igen på Lendo - ca 9 %
7,1 efter månadsuppdateringen
(Några lån och krediter hade jag minskat ner med hjälp av första samlingslån och betalkoll) men det drog ut med samlingslån 1 då med kompletteringar m.m och då hann inte alla lån/krediter inbetalningar registreras

Jag förstår mig inte på UC.
två anmärkningar
29år
380 inkomst
16k underskott
23/24 senaste med skuldsaldo
2 FF
Från 20 till 32,6% pga en advisa FF i juli.
Inga lån eller krediter.

Är det mer känsligt med anmärkning + historiskt skuldsaldo ?

Tror nog att anmärkning och historiskt skuldsaldo är de värsta sakerna, men det är bara min teori, det ihop med en låg taxerad inkomst/ingen inkomst.

Jag förstår mig inte på UC.
två anmärkningar
29år
380 inkomst
16k underskott
23/24 senaste med skuldsaldo
2 FF
Från 20 till 32,6% pga en advisa FF i juli.
Inga lån eller krediter.

Är det mer känsligt med anmärkning + historiskt skuldsaldo ?
Har man redan dåligt betyg så försämras betyget kraftigt vid varje ny ff. Ditt beteende enligt UC pekar att du antingen är i riktig knipa eller att du helt enkelt ännu inte förstått dig på kreditvärdighet.

Imorse var mitt UC-betyg 6.något och nu tillbaka på 8.9%
Fan vad ostabilt det blivit hela UC.

Nu blev det dock återigen 6.6%

Vet någon när kreditkollens betyg brukar uppdateras?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp