Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag ligger på 0,3 med 6 ff;)

Jag har sagt det 20:e gånger på sistone, så länge man ligger under 10 förfrågningar i synnerhet om dom alla är gamla så påverkar det betyget löjligt lite.

Exempelvis - Jag skulle nu beställa en tröja, den kostade 79:-
Ändå togs det en UC på mig utav Resurs Bank.
Företag och leverantörer har börjat använda UC i en väsentlig högre utsträckning en förr och det har också gjort att dom fattar ju att bara för man har 5-6 förfrågningar på ett helt jäkla år så betyder det inte att man ligger i riskzonen för att få en anmärkning :)

Spännande månad för mig: två ff fyller 6 månader och två ff blir ett år och försvinner från UC. Hoppas på en rejäl förbättring av mitt UC-betyg. Samt att jag väntar på att nedskrivningen av mitt underskott ska synas på UC.

Tog en förfrågan igår och från 8.1% hamnade jag nu tillbaks på 18.3%, det gör mig inte så mycket då jag räknar med att vara på banan inom 6 månader med anmärkningar, ff som går ut samt att jag ej ska ta/har behov av lån närmsta framtiden.

Det svänger fort iaf!

O då var man tillbaks på 8.1%...

Haha, det är fan inte klokt....

Vet någon vad som avgör om ett bolag tar en UC som syns respektive inte syns?
5 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen

Jag har sådana 5 till antal och dom är givetvis optimala men vad bestämmer hur dom resonerar?

Det kan vara att en mindre UC kostar mindre pengar än en "full" uc för de företag som tar uc. Oftast är dom ju bara intresserade av vad man tjänar, och om man har anmärkningar eller skuldsaldo hos kfm.

Detta är dock inget jag vet, men jag skulle tro att det kan vara så.

Haha, det är fan inte klokt....

Vet någon vad som avgör om ett bolag tar en UC som syns respektive inte syns?
5 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen

Jag har sådana 5 till antal och dom är givetvis optimala men vad bestämmer hur dom resonerar?

Jo ju mindre uppgifter man efterfrågar ju mindre kostar upplysningen.
Det var länge sedan jag hade koll på kostnaden men jag vill minnas att det som jag antar är en full uc kostade kring 5-10kr eller så.

Precis det jag misstänkte.
Köper man tex något från cdon för säg 500kr och väljer delbetalning så är det ingen bra business för cdon / qliro att bekosta en full UC för att se dina övriga lån och krediter, dom känner nog att dom kan ta den risken med en Micro UC för att se att man inte har anmärkningar eller skuldsalso hos kfm.

Jo ju mindre uppgifter man efterfrågar ju mindre kostar upplysningen.
Det var länge sedan jag hade koll på kostnaden men jag vill minnas att det som jag antar är en full uc kostade kring 5-10kr eller så.

Påverkades era betyg mycket av ny inkomst + underskott? Jag gick från 489 i inkomst till 525 och från 45k underskott till 25k (skrev ner det från det dubbla) men det påverkade inget alls =S. Har 5 ff där en försvinner i aug, 2 i februari och 2 i mars.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp