Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt betyg gick upp efter att sista anmärkningen försvann.. vet även flera det har blivit så för
Jag tror det är så att jämförelsegruppen/erna man jämförs med ändras drastiskt när sista anmärkningen försvinner. Exempelvis slår ff nog betydligt hårdare när sista anmärkning försvinner, vilket Terry vekar ha upplevt när ff inte påverkar så mycket vid anmärkning. Har man exempelvis över 10 ff efter sista anmärkningen så sticker kreditbetyget över 20.

Skrev det i en annan tråd med men jag är förbluffad över att mitt UC-betyg förblev detsamma fast jag gick ifrån 9 UC-förfrågningar till relativt blygsamma 5...
Är inte det sjukt märkligt?
Förändrades 0.2%

Skrev det i en annan tråd med men jag är förbluffad över att mitt UC-betyg förblev detsamma fast jag gick ifrån 9 UC-förfrågningar till relativt blygsamma 5...
Förändrades 0.2%
Jo det är märkligt.
För mig var det stor skillnad på ff från 10:e ff till 4 som är kvar. Från 21 % till 9,5. Det förändras för varje ff för mig. När jag hade 5 ff kvar hade jag 11,9 I betyg. Har inga anmärkningar
Fast jag hade högre/dåligt betyg från den 10:e ff

Förändrades 0.2%
Hur många ff som är nyare än 6 månader?

2....

Jag har för mig du sa att betyget inte gick inte upp när du tog sista ff. Men det är ändå omöjligt veta hur UCs dator räknar. Vi behöver en mullvad

Stämmer säkert, just antalet förfrågningar har väl kommit och gått och varierat mellan låt oss säga 2 stycken och 15 stycken - utan att påverka UC varesej upp eller ner något nämnvärt.

Min teori är att det i vissa fall finns annat i ens upplysning som kan hålla uppe eller nere kreditbetyget och "blockera" betydelsen av förfrågningar.

Jag har 15 ff! Och måste ändå säga att jag tycker att jag har "bra" betyg med 2.5.
Så jag förstår inte alls hur de beräknar betyget. Jag tycker ju att det borde vara skitdåligt då jag dessutom har ett högt underskott

Barajag, lite så jag också funderar. Däremot vet jag för typ 2 år sedan så gjorde antalet förfrågningar oerhört mycket för betyget. Nu har jag fått intrycket utav att man mäter ett par andra parametrar i första hand. Anmärkning/Inkomst/Underskott/Belåning/Krediter och sedan efter allt detta så väger man in antalet för förfrågningar. Givetvis är det som så att man har 40 stycken som alla togs förra veckan så påverkas betyget radikalt men om du har låt oss säga 9 stycken varav 3 stycken nya så är det inta lika illa som det var för några år sedan.
Men ju färre man har desto bättre är det, bara det att det inte gör så mycket som förr i tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp