Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Är det någon som fått uppdaterat kreditbetyg idag? Verkar helt tyst och jag har inte sett någon förändring heller. Jag vet att lån uppdateras mellan 15-20'e men senaste månaderna verkar vi ha varit ett gäng som fått uppdaterad kreditbetyg den 1'a :)
Det brukar ske den 1:a varje udda månad.

Är det någon som fått uppdaterat kreditbetyg idag? Verkar helt tyst och jag har inte sett någon förändring heller. Jag vet att lån uppdateras mellan 15-20'e men senaste månaderna verkar vi ha varit ett gäng som fått uppdaterad kreditbetyg den 1'a :)
Mitt betyg gick från 5,6 till 5,5 idag

Gick ner lite hos mig med.

Vad kan alla dessa nedgångar berott på tror ni?

Mitt uppdaterades idag och sänktes nästan 4% utan att nåt ändrats. Märkligt det där med uc måste jag säga.

Jag har gått från att ha 25 anmärkningar till nu 12 stycken. Den 12'e maj så försvinner 3st och ytterligare 2st försvinner 22'a maj (resterande försvinner till och med 6'e jan 2019).
Jag undrar hur era erfarenheter är kring hopp från att ha över 10 anmärkningar till att gå under, vad det gör med kreditbetyget? Jag såg någon skriva att det blev en rejäl skillnad men tänker om fler har den erfarenheten, eller om det var andra faktorer som kan ha spelat in? Mitt kreditbetyg är idag 18.9% och det vore önskvärt om man hamnade under 15% helt klart. I samband med att de senaste anmärkningarna så vart kreditbetyget oförändrat, även om 4 st rök i ett svep....

I övrigt så har jag 0 lån, runt 520k i inkomst, 14 ff.

Någon har lagt en spell på min uc. Jag har idag 6st anmärkningar istället för tidigare 12st och 12 ff istället för 14 ff. Jag har även något högre inkomst inrapporterad, 0 underskott istället för 55000 ungegär men ändå på 18.6%. Rör sig inte ett dugg...

Mitt kreditbetyg har sakta men säkert blivit bättre. Från en usel nivå har det gått åt rätt håll i över ett år. Nu missade jag dock en återbetalning till Gothia Inkasso, som skickade till KF. Det var ett gammal ärende som jag redan har fått en betalningsanmärkning på (sommaren 2016). Skulden registrerades därmed direkt som skuld till Kronofogden (7000 kr). Då steg mitt betyg kraftigt, från 40 till 55. Kunde som tur var igår betala tillbaka skulden innan utmätning och skit, så om någon dag ska väl den betalningen vara registrerad och därmed är jag skuldfri hos KF igen. Kan jag förvänta mig att kreditbetyget hoppar tillbaka till "rätt" nivå igen eller kommer jag få sota för detta ett bra tag, betygsmässigt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp