Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag väntar på att en ff ska försvinna. Den togs 170523. Kommer den att tas bort och mitt kreditbetyg förbättras kl. 00.00 inatt?

Jag väntar på att en ff ska försvinna. Den togs 170523. Kommer den att tas bort och mitt kreditbetyg förbättras kl. 00.00 inatt?
Jo tror det är så. I mitten av maj gick jag ner 2% för en förfrågan (kollade efter 00.00)

UC uppdateras väl endast en gång i månaden? Är det inatt det sker då?

Hej alla kunniga.
Vad händer med kreditbetyget om man har överskott av kapital?

Jag har idag kreditbetyg 2,7 trots ett sjukt högt underskott. Jag har sålt en fastighet och isamband med det får jag ett överskott när deklarationsuppgifterna uppdateras.

Hej alla kunniga.
Vad händer med kreditbetyget om man har överskott av kapital?

Jag har idag kreditbetyg 2,7 trots ett sjukt högt underskott. Jag har sålt en fastighet och isamband med det får jag ett överskott när deklarationsuppgifterna uppdateras.
Jag tror tyvärr det är negativt med hur UC räknar, men påverkar nog väldigt marginellt.Det är nog inte så vanligt att personer med överskott behöver låna pengar och de som behöver det är nog i trubbel som ofta leder till betalningsproblem.

Sälja fastighet är dock mycket dåligt för betyget. Fastigheten ger en viss stabilitet som försvinner när du säljer.

Märkligt med min uc faktiskt. Hade 6,9 i score innan och nu helt plötsligt 12,4?? Ingenting har ändrats någonstans såsom förfrågningar eller inkomst. Kan någon berätta vad det kan vara?

Märkligt med min uc faktiskt. Hade 6,9 i score innan och nu helt plötsligt 12,4?? Ingenting har ändrats någonstans såsom förfrågningar eller inkomst. Kan någon berätta vad det kan vara?
Hände mig när jag hade använt kreditkortet från Collector! Du kanske har tagit ut pengar på ngt kreditkort?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp