Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

6 månader tror jag någon skrev här en gång.

Kul att min sambos kreditbetyg sjönk från 2 till 57 senaste uppdateringen :( känns kul att försöka lägga om bolån nu.... hmm...

Kan nu se mitt uc score också hos kreditkollen, men va går gränserna där? Vad vet man är bra/dåligt? Uc betyget har ju iaf en skala man kan mäta sig med, ”mycket bra” ”bra” Osv.

Kan nu se mitt uc score också hos kreditkollen, men va går gränserna där? Vad vet man är bra/dåligt? Uc betyget har ju iaf en skala man kan mäta sig med, ”mycket bra” ”bra” Osv.
Kreditkollen har en skala från 1-999, där 999 är det bästa så ju högre du ligger på skalan desto bättre.

Hoppade idag från 18,4 till 6,1 på Min UC, utan att riktigt veta varför. För ungefär en månad sedan gick jag från nio till åtta stycken betalningsanmärkningar, kan det vara så lång eftersläpning att det ger effekt först nu?

Jag som tyckte det var bra när mitt betyg förbättrades med 0,2. Måste vara något mer än en anmärkning som ger så mycket, inkomst för 2017 uppdaterades? Minskad nyttjad kredit?

Jag som tyckte det var bra när mitt betyg förbättrades med 0,2. Måste vara något mer än en anmärkning som ger så mycket, inkomst för 2017 uppdaterades? Minskad nyttjad kredit?

Nä, det är fortfarande 2016 års inkomst som UC har, dessutom tjänade jag ungefär lika båda åren, inga stora skillnader iaf. Inte heller har jag flyttat eller ändrat familjeförhållanden. Jag har bara en synlig kredit, där cirka 20k är utnyttjat av 25, ungefär lika båda månaderna, kanske en tusenlapp mindre utnyttjad kredit nu.

UC är inte lätta att förstå sig på...

Min minskade 1,2% utan någon som helst förändring. Vore kul att få ett vettigt svar från uc.

Min minskade också inatt, visserligen bara 0.3% men likt förbannat oförklarligt :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp