Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Då jag tänkt ta tag i min ekonomi och således försöka förbättra mitt kreditbetyg så funderar jag på vad som gör mest för betyget:

- antal lån/krediter
- totala summan utnyttjade lån/krediter

Antalet lån lär påverka mer än totala summan. Dock kan för hög total summa göra att man inte får lån, hur bra än betyget är.

Mitt kreditbetyg steg från 59,8 till 64,2% utan någon som helst synlig anledning, mitt skuldsaldo till KFM har t o m sjunkit... nu bryr jag mej inte om mitt kreditbetyg, bara intresserad av varför det blir så.

Jag gjorde min inbetalning idag till Euroloan det här "kredit" jag har hos dom.

Nu är skulden 4700 av 10.000
Dom bör kunna se betalningen imorgon kan jag tycka.

Hinner det komma med till UC:s nästa uppdatering?

Vidare undrar jag, har 13.5 i UC-betyg nu med 3 anmärkningar och 7 förfrågningar.
Allt gammalt.
Hur mycket kan halveringen av kontokredit göra?

Vidare undrar jag, har 13.5 i UC-betyg nu med 3 anmärkningar och 7 förfrågningar.
Allt gammalt.

Förmodligen kommer den med, om inte annat så är det ett intressant "experiment" att se om sena justeringar kommer med :)

Din andra fråga är lite klurig, som jag har förstått UC-betyg så kan vissa faktorer (som tex anmärkningar och förfrågningar) blockera annat som skulle sänkt betyget om de inte fanns. En halvering av en kontokredit skulle rent hypotetiskt kanske ta ner ditt betyg 2-3 steg, men för att du har andra saker i din upplysning går det inte att få under 13,5. Till exempel. Övrigt så påverkar antagligen hur många andra krediter du har. Har man bara 4 700 utnyttjat av 10 000 så får det ju mer genomslag än om man sänker totalt 300 000 till 294 700.

Allt gammalt.
Låter ändå som du har ett betyg trotts anmärkningar. Jag har fortfarande inga anmärkningar men jäkligt mycket lån och en herrans massa förfrågningar men över 600K i inkomst 2015/2016 och har 88% i UC-betyg. 100% är ju sämst betyg så att 88% som jag trotts inga anmärkningar är lite lustigt.

Låter ändå som du har ett betyg trotts anmärkningar. Jag har fortfarande inga anmärkningar men jäkligt mycket lån och en herrans massa förfrågningar men över 600K i inkomst 2015/2016 och har 88% i UC-betyg. 100% är ju sämst betyg så att 88% som jag trotts inga anmärkningar är lite lustigt.
När man får anmärkningar hamnar man väl i ytterligare en grupp som gör att man kanske får lägre UC-score, verkar så.

Mitt UC-betyg verkar inte följa många andras här, finns massa i det som är sjukt obegripligt.
Men spontant så känns det som att det är något där jag missar för mina synder är så pass gamla nu att jag borde åtminstone ligga på 6-7 i betyg med min höga inkomst och relativt låga belåning, har kanske 50% lån av årsinkomsten. Antal UC-förfrågningar är inte heller våldsamt farligt.

En annan sak som slog mig, om jag gör en ansökan idag säger vi. Har UC-betyg 10 säger vi för enkelhetens skull - Då får jag ju en ny UC-förfrågning. Det banken då räknar på, är det den "försämrade" UC:n då jag precis tagit en Förfrågning eller räknar man på 10?

Mitt UC-betyg verkar inte följa många andras här, finns massa i det som är sjukt obegripligt.
Men spontant så känns det som att det är något där jag missar för mina synder är så pass gamla nu att jag borde åtminstone ligga på 6-7 i betyg med min höga inkomst och relativt låga belåning, har kanske 50% lån av årsinkomsten. Antal UC-förfrågningar är inte heller våldsamt farligt.

En annan sak som slog mig, om jag gör en ansökan idag säger vi. Har UC-betyg 10 säger vi för enkelhetens skull - Då får jag ju en ny UC-förfrågning. Det banken då räknar på, är det den "försämrade" UC:n då jag precis tagit en Förfrågning eller räknar man på 10?
Tror att kanske modellen inte fungerar riktigt bra när det gäller ytterligheter. Genom höga inkomster hamnar man i en grupp av väldigt få människor. Gör nedanstående test så ser du, visserligen är den från 2014 men man kan få en uppfattning i varje fall

http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/var-ar-du/

Oxå undrat det men kollade nu på min senaste UC kopia på Kivra, där står det Risk-prognos som banken i fråga ser och det är den innan betyget försämrades efter den upplysningen.
Fattar inte heller, vissa här har massa anmärkningar och superlåg(bra) UC score och låg instabil inkomst. En förfrågning sänker betyget massa mer än en gammal anmärkning. En som aldrig haft en anmärkning i hela sitt liv har ju bevisligen skött sej...då en med en anmärking från tex 2016 och en från 2017 borde ju vara en väldigt opålitlig låntagare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp