Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har 0.2 i kreditbetyg nu (högsta nivå på mycket bra) på uc och kreddy med 0 förfrågningar, inga krediter, betalanmärkningar och 287000 i årsinkomst varav hälften är från bidrag under 2016. Jag har tar sällan lån och har aldrig haft betalanmärkning.
Jag är alltså en slacker med ej normal inkomst såsom bidrag och under 300 000 som är minimilön i Sverige och trots det har jag mycket bättre kreditbetyg än många i tråden. Hur lyckas ni ha så dåligt kreditbetyg?

Snart kommer min årsinkomst in på 350 000 kr i juni och då går antagligen kreditbetyget till 0.1 och utmärkt som 50% av svenskar har. Nästa år kommer min årsinkomst vara minst 430 000 kr, troligtvis upp mot 450 000 kr.

Gömde tillägga att jag har en halv miljon på mitt konto också varvid jag hade 3000 kr i kapitalinkomst tillsammans med min 287 000 kr årsinkomst förra året.

Vill du att vi ska ge dig tårta eller räcker det med en hyllningskör?
Är du ute efter att skryta eller vad är din poäng?

Även om du har 0.2 i kreditbetyg så finns det några saker du missar i din kalkyl.

Exempelvis kan du ju glömma att få bostadslån själv på en lägenhet på säg 2 miljoner i en av storstäderna, nu kanske du inte behöver det med ditt kapital men om du har 287.000 i årsinkomst så är det i månaden efter skatt ca 16.000 och banker tittar inte enbart på UC-betyg men det är såklart oerhört viktigt.

Medan någon här som inte är en slacker utan jobbar men har 2.2 i UC utan problem hade kunnat få det om han/hon har bättre inkomst.

Vidare så har du så låg inkomst att tar du EN uc-förfrågning, vid exempelvis köp av bil, TV på kredit eller annat - då kommer din vänlighet att påverkas otroligt mycket mer än någon med högre inkomst.

Så jävla trött på alla er som kommer hit med approachen "titta på mig era idioter, ja ni som tar smslån. Jag är duktig ni är dumma i huvudet"
Vi klarar oss utan er.

Mitt Kreditbetyg blir sämre och sämre :(
Januari: 399000kr i blanco och 1900kr i utnyttjat kreditkort av 20000kr och 1 ff. Kreditbetyg 0,3.
Februari: 394000kr i blanco och 6000kr i utnyttjat kreditkort av 20000kr och 1 ff. Kreditbetyg 0,4.
Mars: 388000kr i blanco och 13900kr i utnyttjat kreditkort av 20000kr och inga ff kvar. Kreditbetyg 0,8. UC score 641
Måste vara att det utnyttjade kreditkortet har så stor betydelse.
Har nu betalt ner kreditkortet på noll och det skall bli skoj att se hur det blir i April.

Senast ändrad:
Jag har 0.2 i kreditbetyg nu (högsta nivå på mycket bra) på uc och kreddy med 0 förfrågningar, inga krediter, betalanmärkningar och 287000 i årsinkomst varav hälften är från bidrag under 2016. Jag har tar sällan lån och har aldrig haft betalanmärkning.
Jag är alltså en slacker med ej normal inkomst såsom bidrag och under 300 000 som är minimilön i Sverige och trots det har jag mycket bättre kreditbetyg än många i tråden. Hur lyckas ni ha så dåligt kreditbetyg?

Snart kommer min årsinkomst in på 350 000 kr i juni och då går antagligen kreditbetyget till 0.1 och utmärkt som 50% av svenskar har. Nästa år kommer min årsinkomst vara minst 430 000 kr, troligtvis upp mot 450 000 kr.
Bidrag räknas inte in i inkomsten. Endast beskattningsbara ersättningar som räknas som inkomst. Var det det du menade?

ja man är dum i huvudet om man tar sms lån då man med det lägsta betalda lagerjobbet får ut 25000 brutto och 19600 netto, och kan spara minst 5000 kr/mån.

Istället för att smslåna och betala 28% ränta så kan man även skattejämka varje månad och betala låg skatt, man lånar alltså av skatteverket till 0% ränta som ska betalas tillbaka i maj-nov nästa år.

ja man är dum i huvudet om man tar sms lån då man med det lägsta betalda lagerjobbet får ut 25000 brutto och 19600 netto, och kan spara minst 5000 kr/mån.

Du ska nog vara försiktig med hur du uttrycker dig och vem du kallar för "dum i huvudet" då din stavning visar att din IQ med största sannolikhet går i paritet med din skostorlek.

Ner från 1.4 till 0.4 pga ett avbetalt lån och uppsagd kredit. Har en kredit kvar på 3000 kr (oanvänd) från IKEA. Spelar det någon roll att säga upp den eller gör det bara en marginell skillnad? Det är den enda krediten jag har kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp