Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Med tanke på att du har 0.4 vilket är i princip så bra man kan ha så är det nog väldigt väldigt marginellt, skulle som bäst kunna innebära kanske ner till 0.3

Vad har du för förutsättningar i övrigt med så fint kreditbetyg :)

Tänkte ju beställa kreditkollen för att kolla kreditbetyget (1 av 10 förfrågningar har försvunnit) och kan inte komma vidare. Försöker trycka på "gå till betalning" men det går inte vidare dit. Har försökt med två olika webbläsare.

Vad var det nu som gällde om jag vill att min avbetalda kontokredit skall synas i april på minUC.
Jag har på mig fram till 31:a att betala den?

Vad var det nu som gällde om jag vill att min avbetalda kontokredit skall synas i april på minUC.
Jag har på mig fram till 31:a att betala den?

UC brukar nog "läsa av" skulder den siste i varje månad, men långivarna kan ju ha viss eftersläpning i sin rapportering. Jag hade nog inte väntat till absolut sista stunden.

Låter klokt.
När tror du sen att det är "safe" att plocka ut någon tusenlapp utan att det försämrar betyget?

Med tanke på att du har 0.4 vilket är i princip så bra man kan ha så är det nog väldigt väldigt marginellt, skulle som bäst kunna innebära kanske ner till 0.3

Vad har du för förutsättningar i övrigt med så fint kreditbetyg :)

Ska vara ärlig mot dig, jag är inte här för att skryta. Började läsa på forumet i december då jag inte fick csn i december och bara halva i november. Skulle också betala restskatt på 7000 och fortfarande ha råd att fira jul. Så var på väg att ta smslån för att klara mig men gjorde aldrig det. Visste att jag aldrig skulle kunna betala igen med min låga inkomst. Så jag har jobbat extra, lånat av min mamma, t.o.m snattat mat ibland för att jag haft 2 kr på kontot (är naturligtvis inte stolt över detta) Har ett barn hemma som också behöver äta. Höll ändå på att inte kunna betala hyran och blev sen med den 2 gånger. Många räkningar till inkasso men inte kronofogden. Har fått ett bra jobb nu och tar examen nästa månad. Men att ha skulder hängande över sig är en mardröm. Och det tar tid att betala tillbaka. Detta forum är ett fint ställe att få goda tips på och stöd. Stor eloge till er alla!

Man blir så glad utav alla dessa historier där det går bra för folk!
Fan man blir ju nästan lika glad som att man själv är den som det gått bra för,
Unnar er verkligen samtliga en mindre bekymmersam närvaro.

Hej allihopa!

Jag har en förfrågan från 2017-03-21 och skulle glatt se nu när jag vaknade om mitt kreditbetyg sjunkit något efter att den försvunnit.
Dock så är denna fortfarande kvar av någon anledning :/ är det någon mer som upplevt denna typ av fördröjning på sistone?

Hej allihopa!

Jag har en förfrågan från 2017-03-21 och skulle glatt se nu när jag vaknade om mitt kreditbetyg sjunkit något efter att den försvunnit.
Dock så är denna fortfarande kvar av någon anledning :/ är det någon mer som upplevt denna typ av fördröjning på sistone?

Mycket märkligt.
Vilket företag är det?

Min gick ner från 0.7 till 0.4 och den enda skillnaden jag kan komma på är att jag har en ny kredit under "avbetalning" dvs mot säkerhet, som jag inte haft tidigare. Kreditkort står på 0 utnyttjat vilket är fel, jag hade nog 4-5000 utnyttjat vid månadsskiftet.'

I natt åkte en förfrågan, tror jag har tre nu. 0.4 blev 0.3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp