Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Välj en bilfirma som inte använder sig av UC så är problemet löst? Jag privatleasar en Golf GT 1,4 R-line för 2900kr/månad. De använde sig av Bisnode när jag fixade min bil. Jag gjorde det väldigt klar för säljaren att jag bara var intresserad om de tog Bisnode som kreditupplysning.

Ring/Maila till olika bilhandlare och kolla vad de tar för kreditupplysning.

Jasså? Det var ju riktigt bra!
Är det nån som
Kanske har en lista på dem som tar Bisnode eller liknande och inte UC?
Jag ska kolla runt lite nu

Idag söndag den 25e feb sjönk min UC score till 6,1 från 6,5. Inget synligt har förändrats varken på Keddy el minUC/Kreditkollen sen igår.
Då dagens minUC är riktigt dålig med knappt någon info alls jämfört med vad som ibland visas på UC utdragen som visas för bankerna man får kopia på en UC ff görs kan jag med hjälp av gamla utdrag se att ibland visas "JA" på övertrassering av kredit i feb2017, så jag gissar denna övertrassering reggades 25e feb 2017 då den försvann idag antagligen.
Så en övertrassering i mitt fall påverkar scoren med 0,4%

Mitt andra "tydligare" UC betyg är fortfarande samma som igår på 533.
Bara lite info..

Min sjönk också från 1,2 till 1,1 utan anledning. Känns som det sker dubbla uppdateringar på ngt vis? En gång kreditkollen varje gång det blir ny månad (och kreditkollen skickar sms & mail..) och en gång vanliga stora UC mitt i månaden? =S

Hur var det nu,
Är de för sent för mig att betala in mitt kreditkort ( på ca 5000 ) för att det ska se bättre ut på MINUC där mellan 15-20 i mars?

Min score sjönk till 5,7 idag..från 6,1 och 6,5 för några dagar sen.. Inget synligt hänt.

Det är så jävla konstigt att 15 och 22 UC-FF värderas likadant hos UC. Riktigt jävla konstigt.

Lyfter frågan igen.
Fram till vilket datum kan jag betala av en kreditkonto för att den ska synas hos UC månaden efter?

Det är så jävla konstigt att 15 och 22 UC-FF värderas likadant hos UC. Riktigt jävla konstigt.

Lyfter frågan igen.
Fram till vilket datum kan jag betala av en kreditkonto för att den ska synas hos UC månaden efter?

Sista dagen idag, måste bli registrerad som betald idag vilket kan bli svårt. Har avslutat ett kreditkonto och då syntes det på nästa uppdatering .

Fan också.

Syns en tagen uc direkt på minuc eller kommer den dagen efter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp