Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kollade Kreddy och har 1.4 i kreditbetyg. Har inga förfrågningar och 2st krediter som är betalade, en på 3000 och en på 10000. Sista betalades i fredags. Har inga anmärkningar och inget hos kronofogden. Har ett bolån på 255000. Då tycker man ju att man skulle ligga på åtminstone under 1.0. Kan det ha med lönen att göra? Är student och har verkligen ingen hög inkomst. Har dock fått jobb nu och kommer få runt 380000 i årsinkomst. Hur ska jag få ner betyget så fort som möjligt? Vill gärna söka ett litet lån för att kunna köpa en större lägenhet.
Dina betalningar av krediter påverkar betyget först i mitten av nästa månad. Dessutom är det inte ens säkert att Kreddy är uppdaterat för dig denna månad. Min Kreddy är det inte.

Jag drog ner min kontokredit från 59555 av 60000 till 24555 av 50000, allt annat lika. Jag gick från 18.6 till 7.9.

Jag drog ner min kontokredit från 59555 av 60000 till 24555 av 50000, allt annat lika. Jag gick från 18.6 till 7.9.

Vad har du för förutsättningar i övrigt Korpen?
Om du kan skriva.

* Antal UC-FF
* Blancolån
*Antal anmärkningar.
*Inkomst.

8 ff
Blanco 555 tkr
0 anm
Inkomst 550 tkr
Jag hade samma betyg i dec 2016.
Skillnaden är då kontokredit 29500 av 60000 istället för som nu 24555/50000
Blanco bara 226 tkr
5 krediter istället för 7
589 tkr inkomst
11 ff.

Så förfrågningar gör väldigt mycket och storlek på blanco inte så mycket.

Några månader senare hade min kontokredit gått upp något till 36500 av 60000 och ff hade gått ner till 6 ff. Då låg betyget på 4.4%.

Senast ändrad:
Jag tycker 4-5 UC-FF borde ses som sunt. Tyvär håller inte UC med..

deras gräns för sunt ligger vid 2. När du tagit din andra sticker betyget iväg. Det i kombination med märkbart nyttjad kontokredit så är du snabbt uppe på 4 och högre.

Det är så sjukt.

tror ni det är en stor skillnad på 4,2 i betyg kontra 3,8? Skillnaden är att man går från mindre bra till bra i betyg skalan men tror ni bankerna ser det på samma sätt eller ser dem att det ”bara” är 0,4 procent skillnad?

Verkar inte som att många uc spelar någon stor roll för betyget, däremot spelar det stor roll för långivarna...

Förra månaden hade jag betyg 5,6 och 22 uc, nu har jag 17ff och betyget är fortfarande 5,6...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp