Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

deras gräns för sunt ligger vid 2. När du tagit din andra sticker betyget iväg. Det i kombination med märkbart nyttjad kontokredit så är du snabbt uppe på 4 och högre.

Jag kommer ha 4 st FF när 2017 inkomst uppdateras. Alla FF är mer än 6 månader.

Cirka 500k i blanco och 445k i inkomst.

Skulle gärna ansöka om ett samlingslån på de två lånen jag har då 9.8% ränta 200k och 5.7% 300k. Tror ni det är värt eller borde jag vänta tills i november när alla FF är borta? I annat fall om jag ansöker i säg juli så kommer jag ha 1 FF i januari och kan då ansöka igen då den är 6 månader gammal.

Jag kommer ha 4 st FF när 2017 inkomst uppdateras. Alla FF är mer än 6 månader.

Cirka 500k i blanco och 445k i inkomst.

Skulle gärna ansöka om ett samlingslån på de två lånen jag har då 9.8% ränta 200k och 5.7% 300k. Tror ni det är värt eller borde jag vänta tills i november när alla FF är borta? I annat fall om jag ansöker i säg juli så kommer jag ha 1 FF i januari och kan då ansöka igen då den är 6 månader gammal.
Du behöver minst komma ner i Bra i betyg.

tror ni det är en stor skillnad på 4,2 i betyg kontra 3,8? Skillnaden är att man går från mindre bra till bra i betyg skalan men tror ni bankerna ser det på samma sätt eller ser dem att det ”bara” är 0,4 procent skillnad?

tror ni det är en stor skillnad på 4,2 i betyg kontra 3,8? Skillnaden är att man går från mindre bra till bra i betyg skalan men tror ni bankerna ser det på samma sätt eller ser dem att det ”bara” är 0,4 procent skillnad?
Denna är nog väldigt svår att svara på. Detta måste någon insider svara på om hur deras algoritm ser ut gällande att bevilja och sätta räntenivå. Tror ingen kan utifrån erfarenhet svara. Men om du inom en månad kan få ner den till 3,8 skulle jag avvakta annars är det nog inte värt besväret. Helt klart är att bankerna hanterar detta olika.

hade 3,8 i betyg, sedan försvann det 2 ff och betyget har inte ändrats fast att kag gått från 9 till 7 ff. Detta var mer än en månad sen. Om jag gör en ny ff och hamnar på 8 stycken så borde ju inte betyget ändras med tanke på att jag haft 9 ff och med samma betyg 3,8?

Känns inte rättvist att bli av med 2 ff och inget händer med betyget!
Har nån privatleasat en bil för 3500/mån med betyget 3.8? Går det igenom ens?

Välj en bilfirma som inte använder sig av UC så är problemet löst? Jag privatleasar en Golf GT 1,4 R-line för 2900kr/månad. De använde sig av Bisnode när jag fixade min bil. Jag gjorde det väldigt klar för säljaren att jag bara var intresserad om de tog Bisnode som kreditupplysning.

Ring/Maila till olika bilhandlare och kolla vad de tar för kreditupplysning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp