Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Vad har du för riskprognos?

1,2%, får helt enkelt hoppas på ändring nästa månad. Har en ny ff tidigare denna månad, så det gjorde att det steg mellan uppdateringarna från 0,8, men jag trodde väl ändå att ha betalat av så stor del på lånet skulle dra ner det någon tiondel i alla fall..

Om en UC togs på mig 2016-02-17. Är den borta idag eller försvinner den i natt?

Som ovan skriver,
Den är borta idag.
Om du har fått en anmärkning/förfrågning så försvinner den EXAKT 00.00 (tre år senare alternativt ett år senare) midnatt 00.00
Så har du fått anmärkning den 1 januari 2015 då är den borta 00.00 1 januari 2018.

Vi får se hur det blir med den nya EU-lagstiftningen, den bör inte påverka så mycket.

PS: Ca5tio. Tycker du ska bli bättre på att lajka folks inlägg här :( *ler*

Kollade Kreddy och har 1.4 i kreditbetyg. Har inga förfrågningar och 2st krediter som är betalade, en på 3000 och en på 10000. Sista betalades i fredags. Har inga anmärkningar och inget hos kronofogden. Har ett bolån på 255000. Då tycker man ju att man skulle ligga på åtminstone under 1.0. Kan det ha med lönen att göra? Är student och har verkligen ingen hög inkomst. Har dock fått jobb nu och kommer få runt 380000 i årsinkomst. Hur ska jag få ner betyget så fort som möjligt? Vill gärna söka ett litet lån för att kunna köpa en större lägenhet.

Tjena Kimmy, det kan det absolut ha med att göra.
Men om du har 1.4 i kreditbetyg så är det relativt bra och du bör väl ändå kunna få ett helt okej lån till en bra ränta?

Terry, jag hoppas det! Ska gå till banken efter provanställningstiden. Vill bara låna runt 300 000 då min nuvarande lägenhet är värd rätt mycket. Men har fått nobben innan. Banker gillar inte ensamstående mammor (eller gillar inte deras ekonomi kanske)

Allt handlar om deras kalkyler. Antingen går den ihop eller inte :/
Jag önskar dig stort lycka till :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp