Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Okej! Vet du om kreditbetyget förbättras eller försämras?

Går från 4 lån till 2 lån nu.

Då jag tänkte söka ett nytt lån för det sista lånet som jag har skyhög ränta på! BN 200k med 20-22% ränta på!

Har nu 250k på marginalen till 5,44%. Vill nu snygga till det sista lånet. Så kan ju vara bra att veta om man ska söka redan nu direkt eller om jag kanske får bättre möjligheter efter uppdateringen?

Vänta in uppdateringen, det skulle jag nog ha gjort.

Mitt nuvarande betyg är 0,9 med 2ff ena kom ju nyligen från lendo den 2:e februari den första är ifrån juni 2017.

Nu tycker du att jag ska vänta, uppskattar verkligen hjälpen! Vill bara vara hundra så jag inte riskerar min nuvarande situation med ett eventuellt sämre kreditbetyg.

Åsikt?

Och hur ser bankerna på en eventuell ny sökning en vecka efter den jag nyss tog?

Tack ännu en gång för att du/ni tar er tid.

General Data Protection Regulation eller på svenska Dataskyddsförordning. En PUL(Person Uppgifts Lag) som gäller för hela EU enkelt förklarat.

Alltså med 0.9% i UC-betyg vilket är väldigt väldigt bra så tror jag faktiskt att du enkelt får ett lån på 200.000 oavsett om du gör ansökningen nu eller sen.
Bra mycket bättre ränta kommer du med att få.

Håll oss uppdaterade hur det går för dig vännen :)
Lycka till.

Jag tror inte det kommer att påverka UC så förbannat mycket men om det gör det hoppas jag att det gynnas oss här :(

När träder detta i kraft?

Allmänna dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 2016/679), förkortat GDPR efter engelskans General Data Protection Regulation, är en europeisk förordning med syftet att stärka skyddet för levande, fysiska personer vid hantering av personuppgifter inom Europeiska unionen. Den nya dataskyddsförordningen innebär många förändringar, speciellt när det gäller hur företag behandlar och lagrar personuppgifter. Företag som bryter mot förordningens regler riskerar böter på 4% av sin omsättning, eller upp till 20 miljoner euro.[1] Förordningen antogs 27 april 2016 och kommer att börja gälla 25 maj 2018. Den ersätter då Dataskyddsdirektivet (95/46/EG) från 1995.[2] Förordningen kommer att börja gälla direkt i alla medlemsstater och ersätter då tidigare nationella bestämmelser. Varje enskild medlemsstat har dock rätten att komplettera förordningen med nationella regler i viss omfattning, till exempel gällande hur ett myndighetsbeslut kan överklagas.[3]

I Sverige kommer dataskyddsförordningen att ersätta Personuppgiftslagen (PUL), som reglerar behandling men inte lagring av personuppgifter.[4]

Så det träder i kraft väldigt snart, 25 maj redan. 3 månader bort.
Finns det något där som kan gynna oss i kampen mot Inkasso/SMS-lånen/UC?

Glad jag blir! Älskar allt stöttande man får här, det är guld värt :)

Blir nog förmodligen redan en ansökan imorgon. Tror också jag har rätt så bra chanser. De första 200k jag samlat har redan sänkt min kostnad med över 4k!

Är så taggad på det här året efter ett rent ut sagt skit år där jag kämpat varje månad med nöd och näppe! (Gammal speltorsk) som tagit sig ur denna skit, med en väldigt underbar och förstående sambo.

Ser ljuset i tunneln!

Tusen tack! Håller dig/er uppdaterade! :)

Senast ändrad:
Så det träder i kraft väldigt snart, 25 maj redan. 3 månader bort.
Finns det något där som kan gynna oss i kampen mot Inkasso/SMS-lånen/UC?
Jag är inte expert men UC har jobbat förbrilt med sina datasystem. Så de är skraja att antingen bli stämda skiten ur eller nedstägda. Vi får se när det kommer lite rättsfall. Egentligen borde inte bankerna få utbyta information med varandra utifrån detta, men de kanske kan kringgå detta om du godkänner vid ansökan om lån. Men jag har svårt att se att de borde få hålla informationen lagrad hos UC och gamla anmärkningar borde inte få sparas någonstans. Tyvärr kan detta slå tillbaka mot oss också då det kan leda till att ansökningsprocessen drar ut på tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp