Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Detta är väl UC:s knep att signalera för sin kund (kreditgivaren) att detta är en person som senaste åren haft anmärkning men som de inte får flagga. Fult sätt att kringgå lagen att på detta sätt flagga anmärkning.

Mitt betyg sänktes den 2 februari med 0,3, mitt betyg sänktes även den 4 februari med 0,3.
Jag undrade såklart varför betyget blev bättre, troligtvis var det på grund av att 2 förfrågningar blev äldre än 6 månader.
Jag har en fd som är 6 månader nu den 8 februari, skall bli intressant och se om mitt betyg också förbättra då. Jag har ju tidigare varit med om att betyget har sänkts lite utan att det är vi ”körningarna” den 16 i månaden. Jag återkommer om 3 dagar!

Detta är väl UC:s knep att signalera för sin kund (kreditgivaren) att detta är en person som senaste åren haft anmärkning men som de inte får flagga. Fult sätt att kringgå lagen att på detta sätt flagga anmärkning.
Känns riktigt obehagligt att de kan göra så. Har man blivit av med anmärkningen så har man ju skött sig.

Dom är så jävla fula. Både UC och bankerna.

Fyfan så skönt! Nu har jag äntligen samlat mina lån :)

Min fråga, när uppdateras det nya lånet på UC'n och när försvinner de andra?

Gissar på att allt händer i samma veva undrar bara när? Vilket datum?

Tack på förhand

Ja detta borde anmälas så det reds ut. Orimlig förklaring att man löper högre risk bara för att anmärkningarna försvinner, innan man ens tagit en ny kredit. Om man inte har några anmärkningar eller ff (för att man inte tagit några ff för att det är inte lönt när man har anmärkning) så borde man ha hyfsat betyg oavsett inkomst och allt annat än astronomiska kreditskulder.

Samtidigt förstår jag inte att personer med anmärkningar och en hel del ff kan ha kreditbetyg under 10%?

Fyfan så skönt! Nu har jag äntligen samlat mina lån :)

Min fråga, när uppdateras det nya lånet på UC'n och när försvinner de andra?

Gissar på att allt händer i samma veva undrar bara när? Vilket datum?

Tack på förhand

Brukar vara mellan den 15e och den 20e i månaden.
Mer den 20e än 15e.

GDPR?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp