Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det brukar väl vara så, att när man blir fri ifrån betalningsanmärkningar så faller man in i en ny "kundkrets" hos UC. Då spelar dina övriga uppgifter in ännu mer, vad som kunde tolkas som bra inkomst, FF etc kanske gjorde ditt betyg bättre trots anmärkning i den gamla indelningen, men i den nya så kanske du inte står dig för bra. Till att börja med. Sen så var det väl någon som sa här på forumet att när anmärkningarna är borta, "utgår" UC och de övriga inom finanssektorn att man kommer att slänga sig på "Ta Lån" knappen fort som ögat bara för att man har haft anmärkning tidigare som har omöjliggjort en hel del.

Vilket datum är det nu kreditengagemanget uppdateras på www.minuc.se ?
Det har varit allt ifrån runt den 10:e 15:e 20:e och 25:e....

Mitt betyg sänktes den 2 februari med 0,3, mitt betyg sänktes även den 4 februari med 0,3.
Jag undrade såklart varför betyget blev bättre, troligtvis var det på grund av att 2 förfrågningar blev äldre än 6 månader.

Mitt betyg sänktes den 2 februari med 0,3, mitt betyg sänktes även den 4 februari med 0,3.
Jag undrade såklart varför betyget blev bättre, troligtvis var det på grund av att 2 förfrågningar blev äldre än 6 månader.

Spelar det verkligen roll om förfrågningarna blir äldre än just 6 månader?
Säker på det?

Spelar det verkligen roll om förfrågningarna blir äldre än just 6 månader?
Säker på det?
Har aldrig varit så för mig, kanske beror det på antalet förfrågningar man har jag har bara haft 0 eller 1 förfrågan sista åren så när den blivit 6 månader har det inte haft någon påverkan.

I november höjde jag mitt BN lån från 95000:- till 270000:- samt pyntade in lite deg, då kunde jag ta bort nedanstående krediter och lån och har nu bara BN lånet.

42000:- Seb Kreditkort (övertrasserat med 2000:)
55000:- Eurocard
103000:- Santander

I oktober hade jag en riskprognos på 42%, som tur var kunde jag ändå höja BN lånet.
Riskprognos
Oktober 42%
November 16,8
December 11,8
Januari 9,7

Har nu även avslutat Santanderlånet som bara var nollat innan, kan jag hoppas på vinterliggare sänkning nu i mitten av februari?

Har dock 11 förfrågningar varav merparten är från oktober.

Kenneth,
Berätta gärna lite mer.
Dels måste jag säga att jag är oerhört förvånad över att Bank Norwegian med 42% i UC-risk gav dig höjning av lånet men framförallt vad har du för förutsättningar nu?

Kenneth,
Berätta gärna lite mer.
Dels måste jag säga att jag är oerhört förvånad över att Bank Norwegian med 42% i UC-risk gav dig höjning av lånet men framförallt vad har du för förutsättningar nu?

Jag blev också förvånad när jag kunde höja mitt BN lån, men jag har varit kund hos dom i 4 år och skött mina betalningar så det var kanske det som var nyckeln?

Lånet hos BN har en hög ränta (20%), jag hade bara 11 % ränta på santander lånet men valde ändå att få allt samlat. Santander erbjöd mig bara en höjning med 40,000 när jag testade där först.

2016 tjänade jag 388 000:-, underskott av kapital 41900, 2017 ligger väl på samma nivå.
Mitt mål är att försöka spara ihop 66000 till sommaren och få ner lånet till 200 000 och sedan få till ett medlemslån hos seb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp