Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej Låneexperten.
Jag hoppas du kan hjälpa mig med mitt knepiga fall. Jag har skulder som idag uppgår till ca 600 000 kr fördelat på 6 st blancolån. Jag skulle vilja samla 3 st av dessa med ett samlingslån på 200 000kr . De 3 lånen jag vill lösa kostar mig ca 8000 kr/månad. Jag skulle få ner denna kostnad till under 3000kr/ månad om någon bank bara ville bevilja mig. Men det verkar kört. Samtliga banker anser att jag har alldeles för hög belåningsgrad. Min inkomst uppgår till ca 306 000/år vilket innebär att skulderna är dubbelt så höga som lönen. Dock har jag ett helt okej UC betyg på 1.6 % och inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Har du något tips på vad jag kan göra eller vem jag kan vända mig till?

Har någon fått UC uppdaterad för augusti idag?

Hej Låneexperten.
Jag hoppas du kan hjälpa mig med mitt knepiga fall. Jag har skulder som idag uppgår till ca 600 000 kr fördelat på 6 st blancolån. Jag skulle vilja samla 3 st av dessa med ett samlingslån på 200 000kr . De 3 lånen jag vill lösa kostar mig ca 8000 kr/månad. Jag skulle få ner denna kostnad till under 3000kr/ månad om någon bank bara ville bevilja mig. Men det verkar kört. Samtliga banker anser att jag har alldeles för hög belåningsgrad. Min inkomst uppgår till ca 306 000/år vilket innebär att skulderna är dubbelt så höga som lönen. Dock har jag ett helt okej UC betyg på 1.6 % och inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Har du något tips på vad jag kan göra eller vem jag kan vända mig till?
Det lägsta du kommer kunna nå (med perfekt UC score) är runt 5000 kr / månaden på 12 år för hela beloppet.
(Räknat på ränta på 3,4% nom ränta som annuitet)

Min UC uppdateras varje månad mellan den 15-20 och visar sammanställning av till UC inrapporterade krediter per den sista i månaden innan dvs. nu i augusti visar den dina krediter för juli. Vill du veta för augusti får du vänta till den 15-20 september.

Uppdateras om 5 dgr enligt kreddy..

Uppdaterat här
En fundering, om en ff försvinner tex 1 september och betyget sänks, ser tex lendo mm det direkt eller är det bäst att vänta ett par dagar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp