Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har gjort ovanstående. Jag tog med räntorna som fanns på de synliga lånen på UC, sedan begärde jag omprövning. Har för mej att det tog ca 5 veckor att få pengarna. Begärde omprövning under deklarationsperioden, så Skatteverket hade mycket annat att göra, så utbetalningstiden kan nog variera. Det var ingen som ifrågasatte någonting, utan omprövningen gick bara igenom.

Du måste inte ner på noll förfrågningar för att ha en god chans på samlingslån. När når du 3-4? Problemet är nämligen att 128 000 kommer stå kvar i din upplysning som föregående års underskott om du låter det stå kvar och ändrar i nästa deklaration, vilket kan se märkligt ut om det från den summan går till ~35 000.

Då blev det ett moment 22 nu ju...
Eller hur tycker du att jag borde göra?
3-4 förfrågningar har jag kvar i nov i år.
Noll förfrågningar kommer jag ha i dec i år.

Tipsa mig gärna hur jag borde göra :)

Du måste inte ner på noll förfrågningar för att ha en god chans på samlingslån. När når du 3-4? Problemet är nämligen att 128 000 kommer stå kvar i din upplysning som föregående års underskott om du låter det stå kvar och ändrar i nästa deklaration, vilket kan se märkligt ut om det från den summan går till ~35 000.
Fast om jag låter mina ränteutgifter på 128.000kr stå kvar nu och skriver i 35.000kr i ränteutgifter vid nästa års deklaration, varför ska dom tycka att det ser märkligt ut?
Från 128.000 detta år till 35.000 nästa år kan ju bero på att jag under 2017 fullbetalt krediter och lån som inte syns på UC?

Senast ändrad:
Fick tillbaka på skatten för 2 dagar sen. Borde inte inkomstuppgifter för 2016 registreras då på min uc. Har inte ändrats från 2014-2015 än iaf.

]Nej inkomsten för 2016 kommer inte uppdateras på Min UC, Bisnode förrän i juni och hos Creditsafe i juli/augusti har pratat med alla 3 om detta.

Jag har gjort ovanstående. Jag tog med räntorna som fanns på de synliga lånen på UC, sedan begärde jag omprövning. Har för mej att det tog ca 5 veckor att få pengarna. Begärde omprövning under deklarationsperioden, så Skatteverket hade mycket annat att göra, så utbetalningstiden kan nog variera. Det var ingen som ifrågasatte någonting, utan omprövningen gick bara igenom.
Gjorde du så för att få mindre underskott och därmed bättre kreditbetyg hos UC?
Jag har totalt 128.000kr i ränteutgifter.
Mina lån som syns hos UC är cirka 65.000kr i ränteutgifter. Har även cirka 63.000kr i ränteutgifter som är för lån och krediter som inte syns på UC. Borde jag ta bort dom 63.000kr i ränteutgifter och skicka in deklarationen och i juli försöka få ett samlingslån och sen när jag fått det godkänt så begär jag omprövning och då anger jag vadå? Alla ränteutgifter på 128.000kr eller bara det jag tog bort tidigare?

Du ska bara begära omprövning för de 63.000 som du inte deklarerat för.

Du ska bara begära omprövning för de 63.000 som du inte deklarerat för.

Problemet för mig är att jag har några UC-upplysningar reggade på mig nu. Men de flesta försvinner i nov och dec i år. Sista försvinner 1 dec. Så borde jag inte vänta med det där mixtrande med att ta bort ränteutgifter osv tills deklarationen nästa år?
Men Turnaround tror att dom ska tycka det ser märkligt ut om jag nu har 128.000 i ränteutgifter och nästa år anger 35.000.
Men jag kan ju ha betalat bort en massa lån som inte syns på uc?

Eller vänta nu! Nu ser jag på minUC att min sista förfrågan försvinner 29 oktober i år.

23 september i år så har jag 2 registrerade förfrågningar på minUC.

Kan jag ta bort mina ränteutgifter nu på deklarationen och vänta till 24 september med att begära omprövningen hos Skatteverket och då lägga in mina ränteutgifter, för då den 24 september kommer jag endast ha 2 registrerade UC-förfrågningar och så ser ju mitt underskott bra ut pga att jag tagit bort massor av mina ränteutgifter på deklarationen nu.
Så om jag ansöker om lån den 25 september och får det beviljat, kan jag då begära omprövningen typ den 26 september?
Eller är det lite sent? För man ska väl betala skatten till Skatteverket i december?

Eller vänta nu! Nu ser jag på minUC att min sista förfrågan försvinner 29 oktober i år.

23 september i år så har jag 2 registrerade förfrågningar på minUC.

Kan jag ta bort mina ränteutgifter nu på deklarationen och vänta till 24 september med att begära omprövningen hos Skatteverket och då lägga in mina ränteutgifter, för då den 24 september kommer jag endast ha 2 registrerade UC-förfrågningar och så ser ju mitt underskott bra ut pga att jag tagit bort massor av mina ränteutgifter på deklarationen nu.
Så om jag ansöker om lån den 25 september och får det beviljat, kan jag då begära omprövningen typ den 26 september?
Eller är det lite sent? För man ska väl betala skatten till Skatteverket i december?
Det tror jag absolut att du kan göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp