Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det tror jag absolut att du kan göra.

Men hur sent får man begära omprövning?
Tar jag bort mina ränteutgifter i deklarationen så ska jag ju betala massa skatt till Skatteverket i december va?
Eller är det november skatten ska vara inbetald?

Hur länge kan jag liksom vänta med att begära omprövning? Deklarationen är ju nu på våren och ska jag ompröva i slutet av september känns konstigt :)

Men hur sent får man begära omprövning?
Tar jag bort mina ränteutgifter i deklarationen så ska jag ju betala massa skatt till Skatteverket i december va?
Eller är det november skatten ska vara inbetald?

Hur länge kan jag liksom vänta med att begära omprövning? Deklarationen är ju nu på våren och ska jag ompröva i slutet av september känns konstigt :)
Normalt sett ska skatten vara inbetald i november, men jag har klarat mej utan anmärkning genom att betala när jag fått decemberlönen. Du har in princip 6 år på dej att begära omprövning. Läs mer här https://www.skatteverket.se/privat/...nbeskattning.5.f103d011bbc96625680009273.html där finns även en länk till blanketten som du ska fylla i.

Normalt sett ska skatten vara inbetald i november, men jag har klarat mej utan anmärkning genom att betala när jag fått decemberlönen. Du har in princip 6 år på dej att begära omprövning. Läs mer här https://www.skatteverket.se/privat/...nbeskattning.5.f103d011bbc96625680009273.html där finns även en länk till blanketten som du ska fylla i.

Ok tack :)
Min inkomst på deklarationen nu är är 311.000kr. Ränteutgifter på 128.000kr varav typ hälften av de 128.000 är för lån som syns på uc. Hur mycket borde jag ta bort i ränteutgifter från min deklaration?
Sen i slutet av september när jag bara har 2 förfrågningar kvar hos UC så ska jag ansöka om ett lån. När jag fått lånet så ska jag begära omprövning för ränteugifterna och då ska jag fylla i endast det beloppet som jag valde att ta bort från deklarationen?
Skatten får jag tillbaks några veckor efter att jag skickat in omprövningen?

Ja det gjorde jag också är förvånad att de alla tillsammans med Skatteverket inte kunde fixat detta.

Skatteverket har ingen skuld i detta. Deklarationerna är offentliga, så det är ju därifrån som kreditupplysningsföretagen hämtar inkomstuppgifter. Så fort slutskattebesked kommer från Skatteverket så borde alltså kreditupplysningsföretagen ha kunnat uppdatera.

Det här svaret fick jag från Creditsafe:
Tack för ditt mail.
Oavsett när man får sin skatteåterbäring så får inte vi informationen tidigare från Skatteverket. Deklarationsuppgifterna för 2016 kommer att uppdateras under juli/augusti månad.

Det här svaret fick jag från Bisnode:
Bisnode inhämtar taxeringsuppgifter från Skatteverket fyra gånger per år, uppgifterna som hämtas är de uppgifter du har deklarerat för år 2016.
Vanligtvis sker första hämtningen i Juni och de tre andra hämtningarna under sommaren/hösten, har man ingenting att betala tillbaka eller komplettera brukar man hamna i den första hämtningen.

Det här svaret fick jag från UC:
SV: Uppdatering av inkomsten för 2016
Hej ,I juni månad kommer vi att uppdatera 2016 års inkomst, förutsatt att din deklaration är klar senast maj månad.

Vi som fått skatteåterbäringen denna vecka har också fått våra slutskattebesked och det kan ju inte ha varit någon nyhet för UC,Bisnode och Creditsafe att från och med i år skulle de som skaffat digital brevlåda ha möjlighet att deklarera senast den 29/3 förutsatt att man bara godkänt sin deklaration och inte ändrat något. Det är därför jag menar att de skulle ha samarbetat med Skatteverket för att också inkomsten skulle uppdateras tidigare jag har också skrivit tidigare att Skatteverket gjort sitt det är UC,Bisnode och Credisafe
som inte hängt med. Men nu är det ju så här så det är bara att vänta till början på juni för UC och Bisnode och juli/augusti för att alla 3 ska uppdatera inkomst.

Min inkomst på deklarationen nu är är 311.000kr. Ränteutgifter på 128.000kr varav typ hälften av de 128.000 är för lån som syns på uc. Hur mycket borde jag ta bort i ränteutgifter från min deklaration?

Du ska bara begära omprövning för de 63.000 som du inte deklarerat för.

Hej, är ny på forumet, hur funkar det med UC kreditbetyg? har läst runt lite men förstår inte riktigt, där står 0-100% vad av 0 är bra o 100 inte så bra. Sen läser jag att har man över 5.0 är de svårt med lån, men då är de långt till 100. Hoppas ngn vill och orkar förklara
Tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp